خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی پایتخت:

قانون، ملاک عمل در برخورد با مجرمان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۶۱

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیریم تا مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنها شده، آگاه است و موارد را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در همایش معاونان خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بگیرید تا مردم بدانند و مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که بر آنها شده، آگاه است و موارد را پیگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که در انجام وظایف نباید افراط وتفریط شود، تصریح کرد:‌ باید دقت داشت تا در برخورد با مجرمین قانون ملاک عمل باشد و زیاده‌روی نشود.

سردار رحیمی گفت: اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری نباید فراموش شود و رفتار بد عده‌ای معدود نباید تاثیر بر شما بگذارد که با مردم بدرفتاری کنید بلکه مدارا با مردم باید به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

این مقام ارشد پلیس پایتخت با اشاره به اینکه به عنوان ضابط مقام قضایی باید دقت شود تا حق کسی ضایع نشود، افزود:‌ گزارش، سخن و قلم شما در اصدار حکم قضایی دخیل است.

وی گفت: هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که بسیاری از پرونده کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، گفت: نباید ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده گرفت چرا که بسیاری از این پرونده‌ها به این مراکز ارجاع می‌شود.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: هدف ما پیشگیری و کنترل جرائم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از وقوع جرائم است؛ برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست بنابراین باید تلاش کنیم با روش‌های پیشگیری اجتماعی و جامعه محور ی این موضوع را مدیریت کنیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد:‌نباید از شلوغی محل کار و کار زیاد در کلانتری‌ها خسته شد چرا که رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات مردم ارزشمند است.

وی تاکید کرد:‌ در برخورد با مردم باید توجه داشته باشید که اصل مترقی کرامت انسانی لکه‌دار نشود و به حقوق شهروندان احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز