خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو خبر داد:

اجرای طرح غنی‌سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۲۵

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: به زودی طرح پایلوت غنی سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D. اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، وحید مفید با اشاره به اینکه غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن در گذشته اجرا شده است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از افراد در کشور با کمبود ویتامین D. نیز مواجه هستند و غنی سازی مواد غذایی از برنامه‌های وزارت بهداشت است که با همکاری سازمان بهداشت جهانی و یونیسف انجام می‌شود.

وی افزود: غنی سازی ویتامین D. در مواد غذایی مانند روغن، آرد و شیر مطرح است. در سال‌های گذشته شیر مدارس با ویتامین D. غنی سازی می‌شد و هم اکنون نیز برخی از کارخانجات بزرگ تولید لبنیات، محصولات خود را با این ویتامین غنی سازی می‌کنند.

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سه کارخانه تولید روغن، محصولات تولیدی خود را با ویتامین D. غنی سازی می‌کنند، عنوان کرد: البته این برداشت که استفاده بیشتر از این روغن‌ها ویتامین D. مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، اشتباه است و مردم باید در میزان مصرف روغن دقت کنند.

وی با اشاره به انتخاب آرد به عنوان یکی از حامل‌های اصلی غنی سازی با ویتامین D، عنوان کرد: این طرح در مرحله آزمایشی قرار داشته و به زودی مرحله آزمایشی در استان منتخب پیاده سازی می‌شود.

مفید گفت: سازمان غذا و دارو براساس طرحی مشترک با وزارت کشاورزی، پایش میزان فلزات سنگین گندم از قبیل: سرب، آرسنیک و کادمیم را در دستور کار قرار داده است. همچنین بناست که سموم گندم‌هایی که در داخل کشت می‌شوند، اندازه گیری و پایش شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز