خبرگزاری کار ایران

افشانی مطرح کرد:

باید در چهار ضلع تهران کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح احداث شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۵۷

شهردار تهران با اشاره به افتتاح کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح گفت: باید در چهار ضلع شهر تهران چنین کارخانه‌هایی احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (21 آبان ماه) کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح در آبعلی با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

محمدعلی افشانی در حاشیه مراسم افتتاحیه این کارخانه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف در بحث مدیریت شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان است. یکی از مهمترین شاخص‌های بهبود کیفیت زندگی که باید در مدیریت شهری به آن توجه شود بحث شهر پاک است؛ شهری پاک است که عاری از نخاله و پسماند خانگی باشد.

شهردار تهران ادامه داد: در شهرداری تهران به صورت ویژه به مساله پسماند و نخاله توجه می‌شود. نخاله‌های ساختمانی که در طبیعت رها می‌شوند، آن را از بین می‌برند و مانع رویش گیاهان می‌شوند.

افشانی با بیان اینکه کارخانه تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح با ظرفیت 3300 تن امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: برای این کارخانه 67 میلیارد تومان هزینه شده است. در این کارخانه نخاله‌های ساختمانی تفکیک می‌شوند و سپس تبدیل به مصالحی مثل کف‌پوش، دیوارپوش و ... می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کارخانه دو کارخانه دیگر نیز به زودی شروع به کار خواهند کرد که ظرفیت هر یک از انها نیز 3300 تن است عملا حدود 10 هزار تن ظرفیت این سه کارخانه خواهد بود.

افشانی تاکید کرد: ظرفیت تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح باید در آینده هم توسعه یابد. همچنین برای اینکه کمترین تردد وسایل نقلیه سنگین را در سطح شهر تهران داشته باشیم و به منظور کاهش آلودگی هوا می‌بایست در چهار ضلع شهر کارخانه‌هایی مشابه احداث شوند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مشارکت مردم در بهبود کیفیت زندگی تاثیرگذار است، گفت: در این رابطه تفکیک پسماندهای خانگی بسیار حائز اهمیت است. نرم‌افزارهایی در این رابطه طراحی شده‌اند و اکنون افرادی متقاضی هستند تا در این نرم‌افزارها مشترک شوند و قرار است متناسب با مواد اولیه‌ای که تحویل می‌دهند کارت آنها شارژ شود. ظرف دو هفته 20 هزار واحد مشترک شده‌اند.

وی با بیان اینکه شعار من در شهرداری تهران شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر بود، گفت: اگر به این شعار توجه شود شهر بهتری خواهیم داشت امیدوارم شهردار آینده تهران در کار خود موفق عمل کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائل تهران مساله آلودگی هوا است که برای کاهش آن باید به حمل و نقل عمومی توجه شود. ما در دو ماه گذشته 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مساله حمل و نقل عمومی منتشر کردیم.

افشانی در پایان به کمربند سبز تهران نیز اشاره کرد و گفت: کارهای این کمربند انجام شده است و تقریبا آماده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز