خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

مهمترین پروژه شهر در حوزه پسماند دوشنبه افتتاح می‌شود/افتتاح همزمان چهار پروژه عمرانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۶۱

شهردار تهران ضمن بازدید و افتتاح چهار پروژه عمرانی به طور همزمان، از افتتاح مهمترین پروژه شهر در حوزه پسماند در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی افشانی بعد از ظهر امروز طی افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی شامل زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره)، پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع)، ایمنی‌سازی پایه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی تا رودخانه وردآورد و پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوار مدیریت اظهار داشت: امروز به طور همزمان چهار پروژه را افتتاح کردیم. این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند برای مردم بهتر است.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: این پروژه به روان‌سازی ترافیک در تقاطع بهبودی و تقاطع شیخ فضل الله کمک می‌کند. در گذشته برای مردم امکان طی کردن راحت مسیر در این بزرگراه از شرق به غرب وجود نداشت اما با افتتاح این پروژه این مشکل حل می‌شود. در این پروژه قریب به 12 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح پل دوربرگردان  غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) عنوان کرد: در این نقطه ترافیک خیلی سنگینی وجود داشت که با افتتاح این پروژه برطرف می‌شود.

افشانی با اشاره به پروژه ایمن‌سازی پایه‌های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد و پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با بلوار مدیریت گفت: حفظ سرمایه‌های موجود در کشور بسیار حائز اهمیت است. معمولا مدیران به شروع پروژه‌های جدید توجه نشان می‌دهند اما یکی از برنامه‌های ما اولویت‌بخشی به حفظ سرمایه‌های موجود است.

شهردار تهران افزود: سیل اخیر مازندران به تخریب پایه‌های پل انجامید که این به خاطر عدم مقاوم‌سازی پل‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه مهمترین پروژه شهر در حوزه پسماند افتتاح می‌شود، اظهار کرد: در این روز کارخانه‌ای را افتتاح می کنیم که حدود 3300 تن نخاله را به مصالح ساختمانی تبدیل می‌کند. همچنین همزمان دو پروژه دیگر را هم شروع می‌کنیم. این پروژه‌ها مجموعا قادر هستند 10 هزار تن نخاله ساختمانی به مصالح ساختمانی تبدیل کنند. روز دوشنبه کارخانه اول افتتاح می‌شود و دو پروژه دیگر نیز در بازه زمانی معقول افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نخاله‌ها در طبیعت رها می‌شوند؛ در حالی که اینها برای مردم سرمایه هستند بخشی از نخاله‌ها پس از تبدیل به مصالح ساختمانی به مصرف شهرداری تهران خواهد رسید.

شهردار تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: طول این کمربند 25 کیلومتر است و به طور متوسط قریب 500 متر عرض دارد. این کمربند تقریبا آماده است و گودی درختان، تجهیزات آبیاری قطره‌ای و سایر کارهای آن انجام شده است. همچنین دو مخزن این پروژه در حال ادغام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز