خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد؛

استقرار ۲۱۱ پزشک و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها در مرز چذابه

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۳۹۵

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت از استقرار ۲۱۱ نفر از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و پزشک در پایگاه بهداشتی مرز چذابه و بیش از ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط به منظور نظارت بر مواکب خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت به همراه دکتر سید مهدی حسینی زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور در مرز چذابه از وضعیت بهداشتی مواکب مستقر در مسیر «طریق الحسین» بازدید کرد و با حضور در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی در جریان روند بیماریابی زائرین ورودی به کشور از نظر ابتلا به بیماری‌های واگیر قرار گرفت.  
 
مطلق در این بازدید ضمن تاکید بر غربالگری سندرمیک همه زائرین ورودی به کشور، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با استقرار ۲۱۱ نفر از کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و پزشک در پایگاه بهداشتی مرز چذابه و بیش از ۲۰۰ کارشناس بهداشت محیط به منظور نظارت بر مواکب، عملکرد بسیار مناسبی را در بحث تامین سلامت زائرین داشته است.
 
 وی افزود: در برنامه اربعین امسال، به بیش از ۲۲۰ هزار نفر از زائرین در زمان خروج از کشور آموزش بهداشت فردی و رعایت خودمراقبتی داده شده و حدود ۴۰ هزار نفر در زمان ورود به کشور تحت مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر قرار می گیرند.          
 

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: کارشناسان بهداشت محیط، روزانه ۳ نوبت از وضعیت بهداشت مواکب، کلرسنجی و سمپاشی سطوح بازدید کرده و آموزش‌های لازم را به خادمین مواکب ارائه می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز