خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

گزارشی هفتگی وضعیت عملکرد معاینه فنی خودروها به شورا ارائه شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۹۱۳

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم گزارش دقیق و جامعی از وضعیت عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و به صورت هفتگی به شورا و افکارعمومی اعلام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدآرش حسینی میلانی صبح امروز در نود و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران درخصوص طرح کاهش آلودگی هوا گفت: پنج روز از آغاز اجرای طرح کاهش آلودگی هوای شهر گذشته و ما به نوعی وارد نبردی ۱۲۰ روزه برای مقابله با آلودگی هوای شهر تهران شده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مدت، میزان ذرات آلاینده کمتر از ۲.۵ میکرون نسبت به شش ماهه نخست سال دو و نیم برابر می‌شود و شهرداری تهران تلاش دارد با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی از طریق توسعه معاینه فنی خودروها و کمک گرفتن از گزارش‌های مردمی، ریسک افزایش آلایندگی را کاهش دهد.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه به دلیل صف‌های طولانی مراکز معاینه فنی، مهلتی دو هفته‌ای داده شده است تا همه شهروندان بتوانند معاینه فنی را اخذ کنند، اظهار داشت: لازم است شهرداری تهران اطلاع‌رسانی بیشتری را در رابطه با نوبت‌دهی اینترنتی به مراجعه‌کنندگان انجام دهد چراکه با نوبت‌دهی اینترنتی امکان ساماندهی زمان مراجعه‌کنندگان و کاهش طول صف فراهم می‌شود.

میلانی افزود: از ابتدای آبان تاکنون ۲۷ هزار خودرو با مراجعه حضوری و ۱۳۹۲ مورد به صورت اینترنتی توانسته‌اند مجوزهای لازم را پس از معاینه فنی بگیرند، لذا اگر نوبت‌دهی اینترنتی بیشتر شود، این امکان به وجود می‌آید تا اواسط آبان ماه پوشش کامل برای معاینه فنی تمامی خودروها فراهم شود.

وی در ادامه، متن تذکر خویش را قرائت و تصریح کرد: اجرای به موقع و سراسری فاز دوم طرح کاهش گام بسیار مهمی در بهبود شرایط زیستی شهروندان تهرانی است و از این‌رو، ضرورت دارد کلیه ذینفعان اعم از شهروندان و سازمان‌های مسئول مشارکت فعالی در این طرح ایفا کنند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: با توجه به تعیین مهلت دوهفته‌ای عدم اجرای جریمه معاینه فنی، از شهروندان محترم درخواست می‌کنم با استفاده از امکان ثبت‌نام اینترنتی در فرصت باقی مانده اقدام به اخذ معاینه فنی کنند تا با صرفه‌جویی در زمان و کاهش طول صف و تا قبل از آغاز وارونگی هوا، کلیه خودروهای باقی مانده موفق به اخذ معاینه فنی شوند.

حسینی میلانی با اشاره به بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراها خاطرنشان کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم گزارش دقیق و جامعی از وضعیت اطلاع‌رسانی و عملکرد معاینه فنی خودروها به تفکیک خودروهای سواری و سنگین و با تاکید بر خودروهای مربوط به شهرداری تهیه و عملکرد معاینه فنی را به صورت هفتگی به شورا و افکارعمومی اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز