خبرگزاری کار ایران

نایب رییس ستاد شورایاری‌ها:

مکانیزم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها همانند دوره‌های قبل خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۰۲

نایب رییس ستاد شورایاری‌ها تاکید کرد: مکانیزم برگزاری انتخابات شورایاری‌ها همانند دوره‌های قبل خواهد بود یعنی اجرای آن با شهرداری و تحت نظارت شورای شهر خواهد بود. پیش‌بینی ما این است با افزایش مشارکت شهروندان انتخابات خوبی برگزار می‌شود.​

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی، نایب رییس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با اشاره به موافقت وزیر کشور با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای شروع به کار شورای پنجم مدنظر قرار گرفته بود و اعضای شورا بر آن تاکید داشتند، افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بود که این امر، بی‌تردید با حضور موثر شورایاران در سطح محلات محقق می‌شود. بنابراین با اخذ موافقت وزارت کشور با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها امیدواریم انتخابات پرشورتری نسبت به دوره‌های قبل برگزار شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هنوز مشخص نشده است، اظهار داشت: مکانیزم برگزاری انتخابات همانند دوره‌های قبل خواهد بود یعنی اجرای آن با شهرداری و تحت نظارت شورای شهر خواهد بود. پیش‌بینی ما این است با افزایش مشارکت شهروندان انتخابات خوبی برگزار می‌شود.

نایب رییس ستاد شورایاری‌ها درخصوص بحث شرط مدرک تحصیلی برای نامزدی در انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: من فکر می‌کنم شرط مدرک تحصیلی لیسانس برای حضور و نامزدی در انتخابات شورایاری‌ها ضرورت چندانی ندارد چراکه برخی از معتمدان و منتخبان محلات با آنکه مدارک تحصیلی عالی و دانشگاهی ندارند اما نسبت به مسائل محله خود بسیار کوشا و پیگیر هستند. با این وجود، در این خصوص هنوز تصمیم‌گیری‌ای در ستاد شورایاری‌ها به عمل نیامده و در زمان مقتضی برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین مواردی که باید برای تحقق آن بکوشیم موضوع تثبیت جایگاه قانونی نهاد شورایاری‌ها است، تصریح کرد: آرزوی دیرینه ما این بوده که شوراها در سطح محلات تشکیل شود و امیدواریم با همکاری قوای مجریه و مقننه و همچنین مدیریت شهری این مسئله رنگ تحقق به خود ببیند. البته در صورت تحقق این امر محدود به تهران نخواهد بود و در سایر کلانشهرها هم اجرا خواهد شد و به این ترتیب شاهد مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در مدیریت شهرها خواهیم بود.

وی به روند تلاش‌ها برای تثبیت قانونی شورایاری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون رایزنی و تعاملاتی با شورایعالی استان‌ها داشتیم و امیدواریم زمینه قانونی این امر هرچه سریع‌تر فراهم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز