خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

بزرگراه شهید شوشتری نباید بدون اخذ مجوزهای محیط زیستی احداث شود/پارک سرخه حصار از فرصت‌های مغفول تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری است

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۷۱۲

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: بزرگراه شهید شوشتری به هیچ عنوان نباید بدون اخذ مجوز محیط زیست احداث شود و لازم است شهرداری تهران با حساسیت‌های بالای زیست‌محیطی این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش ایلنا، سیدآرش حسینی میلانی در جلسه کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با شهردار و دیگر مسئولان منطقه ۱۳ گفت: منطقه ۱۳ از جمله مناطقی است که به صورت پایلوت طرح تجمیع جمع‌آوری زباله خشک و تر در آن اجرایی می‌شود. در این راستا، باید بر مشکلات اجرایی این طرح غلبه کنیم و یکی از مناطقی باشید که طرح تفکیک از مبدا را به سرانجام می‌رساند.

وی آموزش و سازماندهی را برای اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدا ضروری دانست و اظهار داشت: منطقه ۱۳ دروازه شرقی تهران است و زیستگاه طبیعی مهم پارک ملی سرخه حصار در مجاورت این منطقه قرار دارد. در این رابطه اقدامات شهرداری در جلوگیری از ساخت و سازها باید به صورت همه‌جانبه ادامه داشته باشد و کمیته محیط زیست شورا نیز این موضوع را با جدیت رصد می‌کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بزرگراه شهید شوشتری به هیچ عنوان نباید بدون اخذ مجوزهای محیط زیستی احداث شود و لازم است شهرداری تهران با حساسیت‌های بالای زیست محیطی این موضوع را پیگیری کند.

حسینی میلانی از اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در زمینه افزایش زیرساخت‌های گردشگری تقدیر و تصریح کرد: دسترسی تمام اقشار به پارک جنگلی سرخه حصار باید فراهم شود و این افزایش دسترسی باید به صورت پایدار و مسئولانه باشد و از آن به عنوان یک پتانسیل خوب برای ارتقای سطح سلامت سالمندان و کودکان استفاده کرد.

وی افزود: این پارک همچنین یکی از فرصت‌های مغفول شهر تهران برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری است. در این چارچوب، ظرفیت‌های حمل و نقل پارک را در منطقه افزایش دهید و ایستگاه دوچرخه که در سرخه حصار وجود دارد را تقویت کنید تا فرهنگ دوچرخه‌سواری گسترش پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مشکل دفن نخاله‌های قاچاق و احداث چاه‌های غیرمجاز را از مشکلات منطقه ۱۳ برشمرد و درخصوص ساماندهی صنایع کوچک که پساب‌های آنها می‌تواند برای کیفیت آب سد ماملو ایجاد مشکل کند، تذکر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز