خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی مطرح کرد:

تاکید بر استفاده از توان دانش‌آموزان در پایش‌های محیط زیستی/ طرح پرسش مهر

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۳۷

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران قبلا دارای باغات بسیاری بود و در مناطق مختلف ما شاهد وجود چنین باغاتی بودیم اما متاسفانه امروز تعداد کمی از آن باغات باقیمانده است. با این وجود، کوه‌های شمال تهران می‌توانند خلاهای موجود را پر کنند و می‌تواند در شادابی و تندرستی دانش‌آموزان کمک شایانی بکند.

سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در مراسم آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی۷ با گرامیداشت ایام عزاداری حسینی گفت: حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز را تسلیت عرض می‌کنم و ان‌شالله با پیگیری مقامات امنیتی چنین حوادثی تکرار نخواهد شد. 

وی با تبریک به دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش به مناسبات فرارسیدن اول مهر اظهار داشت: مدرسه علامه حلی، جزو مدارس تیزهوشان است و پژوهش یکی از محورهای اصلی کار در این مدرسه است. 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با طرح این سوال که پژوهش در مدارس چه کمکی به محیط زیست می‌کند؟ اظهار داشت: در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته از توان دانش‌آموزان در راستای پایش‌های محیط زیستی استفاده می‌شود. البته این خدمات داوطلبانه است. شما آگاهید مدیریت شهری تهران به دنبال تدقیق منابع آلاینده هوا از جمله منابع تولید ذرات معلق است زیرا وجود ذرات معلق موجب آلودگی هوا و ایجاد مشکلات برای شهروندان و دانش‌آموزان می‌شود. 

حسینی میلانی ادامه داد: می‌توان میزان دوده را با کمک دانش‌آموزان مورد سنجش قرار داد و منابع آلاینده را در سطح محلی تدقیق کرد. 

وی با طرح این سوال که محیط زیست شهر تهران چه کمکی می‌تواند به دانش‌آموزان بکند؟ تصریح کرد: تهران قبلا دارای باغات بسیاری بود و در مناطق مختلف ما شاهد وجود چنین باغاتی بودیم اما متاسفانه امروز تعداد کمی از آن باغات باقیمانده است. با این وجود، کوه‌های شمال تهران می‌توانند خلاهای موجود را پر کنند و می‌تواند در شادابی و تندرستی دانش‌آموزان کمک شایانی بکند. 

این عضو شورای شهر تهران افزود: شرط این مسئله آن است که مدارس اردوهای کوهپیمایی را به صورت ماهانه تدارک ببینند تا ضمن ایجاد ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با محیط طبیعی، این نیروی پرتوان به حفظ کوهستان نیز کمک کند. در این رابطه شهرداری تهران می‌تواند تسهیلاتی برای حمل و نقل دانش آموزان فراهم سازد. 

حسینی میلانی به اجرای طرح تفکیک از مبدا در منطقه ۱۳ اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح تفکیک از مبدا در منطقه ۱۳ از جمله طرح‌های کلیدی است و در این راستا حتما شهرداری از آموزش و پرورش و مدارس برای اجرای بهتر آن کمک خواهد گرفت. 

وی در پایان با طرح سوال محیط زیستی انجام یک مسابقه میان دانش‌آموزان را پیشنهاد کرد و ابراز داشت: متاسفانه برای ریختن زباله در آبراهه‌ها، کانال‌های آبرسانی و خیابان‌ها جریمه‌‌ای وجود ندارد. چه میزان جریمه را برای ریختن زباله به آبراهه‌ها و کانال‌های داخل شهر پیشنهاد می‌کنید؟ دلیل پیشنهاد این رقم چیست؟ و چه روشی را برای گرفتن جریمه پیشنهاد می‌کنید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز