خبرگزاری کار ایران

میلانی خبر داد:

رای دیوان عدالت اداری برای تبدیل ۱۰ باغ به ملکِ مسکونی/ فاز اول تصفیه‌خانه نهج‌البلاغه تا مهر به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۵۵

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه صدور پروانه در حوزه باغات به شدت کاهش یافته است، تاکید کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که دیوان عدالت اداری حدود ۱۲، ۱۰ ملک را که باغ بوده، کاربری مسکونی اعلام کرده و این کار برخلاف سیاست حفظ باغات است.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های زیست محیطی منطقه ۲ گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در مورد استفاده از پساب و دره فرحزاد انجام شده که حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و می‌تواند ۶۰ لیتر بر ثانیه تصفیه انجام دهد که امیدواریم بخشی از آب مورد نیاز بوستان نهج‌البلاغه با روان‌آب‌ها تامین شود.

فاز اول تصفیه‌خانه نهج‌البلاغه تا مهر به پایان می‌رسد

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه نهج‌البلاغه تا مهرماه فاز اولش به پایان می‌رسد، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های منطقه ۲ احیاء روددره‌ها است اما در این بازدید تاکید کردیم که در الگوی احیای روددره‌ها، مداخله کمتری بر دامنه‌ها انجام گیرد تا با هزینه کمتر بتوانیم فضای بکر بیشتری داشته باشیم. 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اتفاق خوبی که در منطقه ۲ رخ داده است، استفاده از یک اپلیکیشن برای تفکیک زباله از مبدا است که مورد توجه کمیته محیط زیست نیز قرار گرفت، تصریح کرد: حتما باید مدل‌های منطقی در مورد جمع‌آوری زباله از سطح شهر تهران پیش‌بینی شود که یک اپلیکیشن این مهم را طراحی کرده اما فعلا در مراحل جنینی است و نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

رای دیوان عدالت اداری برای تبدیل ۱۰ باغ به ملکِ مسکونی

حسینی میلانی ادامه داد: به نظر می‌رسد می‌توانیم با مشارکت مردم استفاده از تکنولوژی در زمینه تفکیک و جمع‌آوری زباله مردم را ترغیب کنیم تا از این‌ روش‌های نوین استفاده کنند. البته نیازمند آن هستیم که سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری نیز طی جلسه‌ای نظرات خود را اعلام کنند تا بتوانیم به یک نتیجه معقول برسیم.

وی همچنین درخصوص لغو مصوبه برج-باغ خاطرنشان کرد: در فاصله‌ای که مصوبه برج باغ ملغی شده است، صدور پروانه در این حوزه به شدت کاهش یافته است. اما مسئله‌‌‌‌‌ای که وجود دارد این است که دیوان عدالت اداری حدود ۱۲، ۱۰ ملک را که باغ بوده، کاربری مسکونی اعلام کرده و این کار برخلاف سیاست حفظ باغات است.

پیوستگی باغات در منطقه ۲ خدشه‌دار نشود

این عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه دیوان عدالت اداری حتما باید ملاحظات و منافع محیط زیستی شورای شهر را در نظر بگیرد، ابراز داشت: امیدواریم پیوستگی باغات در منطقه ۲ خدشه‌دار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز