خبرگزاری کار ایران

بررسی اهداف طرح توسعه محله‌ای منطقه ۱۲ در گفت‌وگو با ایلنا:

به دنبال ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت در محلات هستیم/ترمیم بافت فرسوده تنها ساختمان‌سازی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۶۳۵

شهردار منطقه ۱۲ تهران از همکاری دوجانبه منطقه ۱۲ و سازمان نوسازی در طرح توسعه محلات خبر داد و گفت: ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت از برنامه‌های اصلی طرح توسعه محلات است. بخشی از این طرح در شورای چهارم به تصویب رسیده و بخشی دیگر در شورای پنجم مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

علی‌محمد سعادتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به همکاری دوجانبه شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان نوسازی در طرح توسعه محلات گفت: ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت از اهداف اصلی طرح توسعه محلی است .بنابراین ایجاد ساختمان‌های جدید تنها هدف ما نیست بلکه برنامه‌های مشترک مدیریت شهری موضوعاتی فراتر از طرح‌های عمرانی را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف اساسی این طرح تاکید کرد: در این برنامه‌ریزی تلاش شده است سرانه‌های خدماتی که سکونت در یک منطقه را پشتیبانی می‌کنند، ارتقا پیدا کنند. افزایش مراکز بهداشتی و درمانی، پارکینگ‌های محله‌ای، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های ارایه دهنده میوه و تره‌بار نمونه این نوع خدمات پشتیبانی است.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: در حقیقت تلاش داریم فضاهایی که در بهبود کیفیت زندگی مردم در یک محله نقش دارد را ارتقا دهیم بنابراین ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت از اهداف بنیادین طرح توسعه محله‌ای است.

سعادتی ضمن تاکید بر اینکه توجه به بافت اجتماعی هر محله در این نوع نگاه حائز اهمیت است، گفت: در هر محله علاوه بر بافت ساختمانی با یک نظام اجتماعی و فرهنگی نیز مواجه هستیم و شناخت این نظام اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به توسعه بافت کالبدی و محله‌ای منطقه کمک کند زیرا زمانی که مردم شناخت دقیقی از نقش خودشان در توسعه محله داشته باشند، به مشارکت دعوت می‌شوند و این مشارکت می‌تواند در سطح برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی هم در اجرا و عملیات یا تامین مالی پروژه‌ها محقق شود.

 شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم توسعه محلات توجه به  ظرفیت هویت‌های تاریخی محلات است، گفت: این رویکرد یکی از مسائل مهمی است که در منطقه ۱۲ باید به شکل ویژه به آن توجه شود.

وی افزود: این پتانسیل‌های هویتی از سالهای قبل شناخته شده است. فرایند توسعه چه در حوزه کالبدی و چه اجتماعی تقویت‌کننده پتناسیل‌های فرهنگی و اجتماعی محلات است. شهر تاریخی تهران در بافت تاریخی تهران شکل گرفته بنابراین اساسا توجه به بافت تاریخی محلات و ظرفیت‌های فرهنگی آنها یکی از اهداف طرح توسعه‌ای محله‌ای است که خوشبختانه اهداف برنامه سازمان نوسازی با منطقه ۱۲ بسیار نزدیک است.

سعادتی تاکید کرد: هم‌اکنون برنامه‌هایی در جهت طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ به تفکیک محلات تهیه شده است که بخشی از آن در شورای چهارم به تصویب رسیده و برخی دیگر در شورای پنجم مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. همچنین در اسناد برنامه ۵ ساله سوم شهرداری ارکان برنامه‌های بافت تاریخی منطقه ۱۲ مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم این برنامه با ترتیب اولویت‌بندی اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز