خبرگزاری کار ایران

سامانه اراضی و املاک آموزش و پرورش طراحی شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۶۰

سرپرست دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش از طراحی سامانه اراضی واملاک آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد دربندی سرپرست دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش از طراحی سامانه اراضی و املاک این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: تمام اطلاعات اردوگاه‌ها باید در سامانه اراضی و املاک آموزش و پرورش ثبت شود.

وی محصور کردن حدود اردوگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از ورود افراد غیر و همچنین تلاش بیشتر برای حفظ و حراست از اردوگاه‌ها، محیط اردوگاه باید محصور باشد.

 دربندی وظیفه رئیس اردوگاه را حفظ اموال منقول و غیر منقول اردوگاه برشمرد و تصریح کرد: استفاده از فضای هر اردوگاه منطبق بر نوع کاربری است و معمولا نوع کاربری اردوگاه‌ها، فرهنگی است اما اگر بخشی از فضای آن مستعد تجاری بود، برای تغییر کاربری باید از طریق مراجع قانونی مجوز لازمه اخذ و سپس اقدام شود.

 مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی گفت: واگذاری بخشی از فضای اردوگاه به غیر از آموزش و پرورش که معمولاً به صورت اجاره انجام می‌شود باید با اخذ مجوز لازم صورت گیرد، البته بر اساس ماده 43 قانون تنظیم و ماده 5 قانون تنظیم دو، در صورت عدم نیاز به ملک و اطمینان از عدم مستهلک شدن ملک و همچنین تشخیص بلااستفاده بودن بر عهده مقام مجاز و اجاره دادن آن ملک بر اساس نظر کارشناس دادگستری است.

وی ادامه داد:اجاره دادن فضاهای اردویی از طریق برگزاری مزایده انجام می‌شود البته اگر طرف قرارداد اجاره، دستگاه دولتی و عمومی غیردولتی باشد، نیازی به انجام مزایده نیست.

 دربندی، استفاده بهینه از فضای اردوگاه را ضروری دانست و اظهار کرد: سعی شود از همه فضای اردوگاه استفاده شود تا به علت بلا استفاده بودن، طمع واگذاری آن بخش به غیر آموزش و پرورش وجود نداشته باشد لذا می‌شود در آن قسمت اردوگاه، کشاورزی کرد.

 وی تجهیز اردوگاه‌ها به کمک‌های اولیه را ضروری دانست و آن را در کاهش صدمات در حوادث بسیار موثر  برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز