خبرگزاری کار ایران

تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با آرمان‌های امام‌خمینی (ره)

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۱۷۲

مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در هفته ناجا با حضور فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تجدید میثاق فرماندهان و عوامل نیروی انتظامی صبح امروز با حضور سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا، سردار مهری رئیس پلیس راهور، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمع دیگری از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی در مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام روحانی رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا سخنرانی کرد و گفت: ما اینجا هستیم برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مردی که در حد و تراز اسلام است. ما به عهد و میثاق پایبند هستیم و تجدید عهد با امام (ره) یعنی قبول کردن آموزه‌های پاک ایشان و به ثمر نشاندن زحمات و تلاش‌های پیامبران بزرگ.

وی اضافه کرد: حضور در این مکان یعنی اینکه ما نهضت عاشورا را باور داریم و سال ۶۱ هجرت را با جان و دل خود پذیرفته‌ایم و ما استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی را پس از انقلاب در دستور کار قرار دادیم و این شعار در سرود ملی ما نیز جا دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا در ادامه گفت: ما در طول سال تجدید میثاق می‌کنیم و امروز بطور علنی برای اینکه نشان دهیم پلیس، معنوی، عاشق خدمت و دارای اقتدار است، جمع شدیم.

وی در ادامه اظهارکرد: بسیاری قرآن را تفسیر کردند و امام نیز این کار را انجام داده است اما تفاوت تفسیر امام با سایرین این است که امام تفسیر میدانی، عملی و عینی وسط خیابان و جامعه تفسیر کرده است. امام فرمود، انقلاب ما انفجار بود یعنی تفسیر بسم‌الله الرحمن الرحیم. الفجر. مگر خورشید انقلاب نبود که ظلمت طاغوت را از بین برد.

روحانی در ادامه بیان کرد: ما این راه را با شور و شعف، معنویت و با درک عمیق براساس بینش و بصیرت انتخاب کرده‌ایم و می‌گوییم که فرمایش امام را نصب العین خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمن می‌گوید چهل سالگی انقلاب را نخواهید دید اما ما نخواهیم گذاشت که این کار تعبیر شود چون بر هدف صالح خود باور داریم.

وی اضافه کرد: ما امروز اینجا هستیم تا با امام بیعت کنیم و هم با امام حاضرمان فرماندهی معظم کل قوا که پا جای پای بنیانگذار جمهوری اسلامی گذاشته و حرکت می‌کند. خدا رحمت کند مرحوم سیداحمد خمینی را که فرمود اطاعت از خامنه‌ای اطاعت از امام است و هر کس منکر شود در خط امام نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه خط امام شاخصه‌هایی دارد گفت: شناخت این شاخصه‌ها برای هر کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دارد، مهم است. اولین شاخصه این راه مقدس حفظ فاصله بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب است که باید به طور دقیق شناسایی شود. اسلام آمریکایی اسلامی است که در عین انجام واجبات شرعی نیز می‌تواند کنار ابرقدرت ظالم و جنایتکار نیز قرار بگیرد.

روحانی در ادامه گفت: شاخصه دوم توجه به مردم و جایگاه آن‌هاست. ما مفتخریم که نیروی انتظامی خدمتگذار این مردم است و مردم این رضایت را اعلام می‌کنند که این امر به واسطه فرماندهی داهیانه رهبری بر کل نیروی مسلح است. باید به مردم خدمت کرد و امروز مطالبه‌ای جدی از سوی جریان انقلابی رسیدگی به وضع اقتصادی مردم است.

وی اظهار کرد: توجه به محاسبات معنوی و الهی شاخصه دیگر این راه است. گاهی براساس معادلات مادی شجاعت را از دست می‌دهیم و مقابل فشارها جا خالی می‌کنیم اما خط امام می‌گوید که محاسبات الهی و معنوی را در نظر بگیرید. اگر آن‌ها امداد مادی دارند ما امداد غیبی داریم که در هشت سال دفاع مقدس ترورها، فتنه ۸۸ و اغتشاش ۹۶ نمود محاسبات الهی را دیده‌ایم.

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا همچنین گفت: خط امام خطی واضح است و سال‌ها فرماندهی کل قوا نیز در حال تبیین آن هستند. خط امام جهانی بودن این انقلاب است پس ما در یمن، عربستان و سوریه هستیم و پای هر مظلومی خواهیم ایستاد.

عوامل و کارکنان نیروی انتظامی پس از مراسم تجدید میثاق در قطعه شهدا نیز حاضر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز