خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد:

برگزاری نخستین نشست مجمع عمومی شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام در دانشگاه پیام نور

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۶۷

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: نخستین نشست مجمع عمومی شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام، دوشنبه دوم مهرماه سال جاری با حضور شخصیت‌های برجسته علمی داخلی و خارجی درسازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سالارآملی با اعلام این خبر اظهار داشت: تقویت و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی جهان اسلام، اشتراک تجربیات و دستاوردهای علمی-آموزشی بهویژه از طریق آموزش‌های مجازی و آموزش‌های الکترونیکی و از راه دور و تسهیل وتوسعه انتقال و تبادل مدارج و مدارک علمی و تحقیقاتی جوامع اسلامی از اهداف این شبکه است.

وی با بیان اینکه کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی- کامستک، از مهم‌ترین نهادهای علمی و دانشگاهی در جهان اسلام است، افزود: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که میزبانی سه شبکه مهم علمی از کامستک را در داخل کشورعهده‌دار است.

به گفته وی این شبکه‌ها شامل شبکه مجازی دانشگاه‌های جهان اسلام (به میزبانی دانشگاه پیام نور)، شبکه پارک‌های علم و فناوری جهان اسلام (به میزبانی پارک علم و فناوری گیلان) و شبکه نانوتکنولوژی جهان اسلام (به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی) می‌باشد.

کریم نجفی برزگر، رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی نیز تصویباساسنامه شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی، انتخاب اعضای هیئت اجرایی و تعیین برنامه‌های آتی این شبکه را از دیگر اهداف این نشست اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به گستره فعالیت این شبکه در ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با محوریت علم و فناوری هوشمند، فرصت خوبی برای تبادل دانش، تجربیات و انتقال تکنولوژی فناوری هوشمند در جهان اسلام با برگزاری این مجمع و پس از تصویباساسنامه آن عملاً امکان پذیر می‌شود.

نجفی برزگر در ادامه گفت: از جمله اشخاص دعوت شده به این نشست می‌توان به پروفسور قاسم جان، رئیس کامستک و رئیس آکادمی علوم پاکستان، دکتر محمد فواد هادی، وزیر علوم عراق، دکتر قدرت الله عمر خیل، نماینده دانشگاه الکترونیکی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، پروفسور ناجی فوندوگان، نماینده دانشگاه آناتولی ترکیه و همچنین نمایندگانی از کشورهای عمان، الجزایر، تونس، اندونزی، ازبکستان، نیجریه، سنگال، مصر، فلسطین، مالی، کویت و بنگلادش اشاره کرد.

شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی یکی از سازمان‌های زیر مجموعه کمیته دائمهمکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی ( COMSTECH ) است که مقرآن در ایران بوده و زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز