خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

تا ۱۴۰۴ به رتبه ۱۰۰ جهان دست می‌یابیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۵۹

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی را در میان دانشگاه های صنعتی کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، سیداحمد معتمدی در مراسم آیین نکوداشت دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه گفت: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو است که از این تعداد ۵۰ درصد آنها را دانشجویان کارشناسی و ۵۰ درصد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده اند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارای ۱۶ دانشکده است و درحال حاضر دارای بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی در میان دانشگاه های صنعتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در این دانشگاه ۵۵۰ عضو هیات علمی فعالیت می کنند.

معتمدی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین المللی و داخلی گفت: رتبه این دانشگاه در سطح بین المللی جهش بسیار خوبی داشته و اکنون در یکی از رتبه بندی های بین المللی جایگاه ۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: همچنین این دانشگاه از نظر ۴ رتبه بندی بین المللی جایگاه اول و دوم را در میان دانشگاه های داخلی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم به رتبه ۱۰۰ جهان دست یابیم.

معتمدی عنوان کرد: قرار گرفتن در میان دانشگاه های نسل سوم از دیگر برنامه های این دانشگاه به شمار می رود.

وی با اشاره به راه اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دومین برج فناوری این دانشگاه نیز در سال جاری راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجویان باید در کنار تحصیل علم، مهارت های لازم را کسب کنند، گفت: در دانشگاه بستری را فراهم کردیم تا دانشجویان بتوانند مهارت های لازم برای کسب شغل را فرا گیرند.

معتمدی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که مدیران خوبی را تربیت کرده و ۱۰ نفر از اساتید این دانشگاه در وزارتخانه های مختلف کشور مسئولیت داشته اند.

 حجت الاسلام میراحمدی در مراسم آیین نکوداشت دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه گفت: دانشجویان باید در دوران دانشجویی آگاهی و شناسایی لازم از محیط محل تحصیل خود داشته باشند.

وی افزود: لازم است دانشجویان پس از ورود به دانشگاه دارای برنامه باشند و برنامه خود را پیگیری کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشجویان باید اهدافی را برای خود تعیین کنند در مسیر تحصیل این اهداف را ارزیابی کنند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: آگاهی از ظرفیت دانشگاه محل تحصیل یکی دیگر از فعالیت هایی است که دانشجو پس از ورود به دانشگاه باید آن را دنبال کند.

وی عنوان کرد: دانشجویان این باور را داشته باشند که با تحصیل و تهذیب می توانند به قله های بلند دست یابند که این حرکت برای آنها، خانواده و کشور مفید خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دوره دانشجویی تنها زمان حل مسائل آموزشی و فرمول های پیچیده نیست بلکه این دوره فرصت خوبی است تا دانشجویان بتوانند برای زندگی خود و جامعه تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز