خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس مطرح کرد؛

عدم استفاده از بودجه در اختیار شهردار برای عطر سیب/در حوزه فرهنگ رکورد زدیم/ شهرداری نباید کتابفروشی کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۸۹

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر در پاسخ به انتقادات در رابطه با عدم تغییر رویکرد شورای پنجم در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: اما در این حوزه رکورد زدیم و برای اولین بار ردیفی تحت عنوان ردیف تکریم فرهنگ عاشورایی را در ردیف بودجه اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد حق‌شناس (رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر) ظهر امروز در نشست خبری این کمیسیون با بیان اینکه مهمترین اتفاق سال اخیر در حوزه اجتماعی و فرهنگی کاهش قابل توجه بودجه این بخش بوده است، گفت: نزدیک به 350 میلیارد تومان از اعتبارات این بخش حذف شد اما قرار شد سه و نیم درصد از بودجه سایر معاونت‌ها صرف امور فرهنگی شود.

وی با بیان اینکه توجه به پهنه رودکی و گذر کتاب و صنایع دستی در دستور کار شورا قرار داشت، افزود: رویکرد ما توجه به سرمایه و نشاط اجتماعی و پایداری فرهنگی بود.

حق شناس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که بالاخره شهرداری چقدر برای نمایشگاه عطر سیب هزینه کرده و چند هیئت از این امکانات استفاده کرده‌اند، گفت:‌ نمایشگاه عطر سیب زمان آقای احمدی‌نژاد تشکیل شد و بعد در زمان قالیباف مورد تاکید قرار گرفت یعنی بیش از 15 سال سابقه دارد. در سال‌های 94 ، 95 و 96 سالیانه هفت میلیارد تومان برای نمایشگاه هزینه شده بود و بودجه را به بن تبدیل کرده و بین هیئت‌ها تقسیم می‌کردند اما امسال این رویکرد تغییر کرد. امسال همچنین ردیف بودجه‌ای تحت عنوان تکریم آیین‌های عاشورای ساماندهی کردیم و به جای توزیع بن بین 18 هزار هیئت به آنها تخفیف دادیم اما از بودجه در اختیار شهردار برای برگزاری نمایشگاه عطر سیب استفاده نشد.

احمد مسجدجامعی نیز با اشاره به اقدامات این کمیسیون افزود: خانه مینایی با هزینه شش میلیارد تومان توسط شهرداری خریداری شده است ما پیشنهاد کردیم که این خانه به موزه خیابان ولیعصر تبدیل شود تا به عنوان شناسنامه‌ای برای این خیابان عمل کند اما به نظر می‌رسد شهرداری منطقه برایش نقشه داشته باشد

شهرداری برای خانه مینایی نقشه دارد!

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر ناکارآمدی این کمیسیون و اینکه کمیسیون وعده داده بود که رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را تغییر دهد، گفت:‌ شرایط در دوره جدید متفاوت است اولا ما با کاهش جدی درآمدها روبرو بودیم و برخی از بدهی‌ها مربوط به دهه هشتاد می‌شود و تغییر رویکرد شهرداری در کاهش درآمدها یعنی شهرفروشی باعث شده که از نظر درآمدی با مشکل روبرو شویم. ما به دنبال فعالیت‌هایی هستیم که نیاز به پول نداشته باشد به همین دلیل اتفاقاتی مثل شادستان، نوروزخانی، موسیقی خیابانی، گذر آب و آتش و ... را شاهد بودیم که در تغییر رویکرد مورد توجه قرار گرفتند.

حق‌شناس افزود: ما برای اولین بار در بودجه شهرداری بندی را تحت عنوان تکریم فرهنگ شورایی گنجاندیم. تصویب این بند در بودجه زمانی صورت گرفت که تکیه درکه آتش گرفته بود و ما بدون آنکه درخواستی از ما شده باشد این ردیف بودجه را تعیین کردیم. به نظر من؛ باور مجموعه شورا در حوزه فرهنگ از هر جهت یک رکورد محسوب می‌شود.

حق‌شناس در رابطه با اقدامات شهرداری در حوزه کتاب افزود: ما هم موافق هستیم که شهرداری نباید وارد تصدی‌گری و کتابفروشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز