خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بلژیک:

همکاری‌های ایران و بلژیک در حوزه سلامت گسترش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۹۵

سفیر ایران در بلژیک گفت: ایران و بلژیک می توانند همکاری های بسیار خوبی در حوزه سلامت داشته باشند، چون بخش عمده ای از شرکت های بلژیکی در حوزه های مختلف، متوسط و کوچک هستند و همکاری با این شرکت ها، یکی از اولویت های ایران است.

به گزارش ایلنا، پیمان سعادت اظهار داشت: بخش خصوصی ایران و بلژیک بدون حضور مقامات رسمی دو کشور، می توانند یک انجمن تجاری مشترک در حوزه سلامت تشکیل دهند و در ملاقات هایی که با وزیر بهداشت منطقه فلاز بلژیک و سفیر جدید این کشور در ایران داشتم، آنها از همکاری های مشترک دو کشور در حوزه سلامت، حمایت کردند.

 
وی تصریح کرد: تفاهم نامه ای در سفر وزیر بهداشت ایران به بلژیک امضا شد و پیگیر تسریع در اجرایی شدن آن هستیم. در قالب این تفاهم نامه، یک شرکت بلژیکی در حوزه استفاده از فناوری های ارتباطی در گسترش شبکه کارآمد پیشگیری و بهداشت با ایران همکاری خواهد کرد و همه می دانیم که هر مقدار سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری، منجر به صرفه جویی های عظیم در حوزه درمان و بودجه عمومی کشور می شود.
 
سفیر ایران در بلژیک با اشاره به ظرفیت های بالای بلژیک در حوزه بیمارستان سازی، دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: وزیر بهداشت در بلژیک از شرکتی بازدید کرد که زباله بیمارستانی را بازیافت می کرد و محصول انتهایی بازیافت زباله بیمارستانی، مجددا به شبکه تولید بازمی گشت. ظرفیت های حوزه سلامت بلژیک، بسیار بالا است و از طرفی چون در این کشور، بیشتر شرکت ها، متوسط و کوچک هستند، کمتر تحت تاثیر مسائل سیاسی بزرگ قرار می گیرند، اما یکی از مشکلات عمومی، نقل و انتقالات مالی است.
 
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح تحول نظام سلامت که در دولت یازدهم آغاز شد یکی از طرح های بزرگ بعد از انقلاب اسلامی است چون آثار زیادی در درمان و سلامت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: وزیر بهداشت برای طرح تحول نظام سلامت، وقت و انرژی بسیار زیادی گذاشته و این طرح یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و به دکتر هاشمی به خاطر استقامتی که در پیشبرد طرح تحول سلامت، داشت، مدیون هستیم چون موانع بسیاری بر سر راه وجود دارد و اگرچه شاید استقامت وزیر بهداشت به کام برخی افراد خوش نباشد، اما به کام مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد، خوش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز