خبرگزاری کار ایران

طهرانچی خبر داد:

راه‌اندازی اولین «مجتمع مادران دانشگاه آزاد» در شهر ری

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۵۶

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی اولین مجتمع مادران این دانشگاه در شهرری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مجتمع دانشگاهی علوم انسانی ولیعصر(عج) واحد تهران جنوب، با بیان اینکه یکی از الزامات و حرکت های رو به جلو در دانشگاه، ارزش نهادن به مقام مادری زنان است، گفت: برای ارزش مادری زنان بزرگ این مرز و بوم باید به اندازه ارزش حضور آنان در صحنه علم ارج بگذاریم.

وی افزود: به منظور حفظ ارزش مادران مقرر شد مجتمع مادران در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود. مجتمعی که در آن علاوه بر کلاس های دانشگاهی، مهد کودک، نیازهای مشاوره ای و ... وجود داشته باشد و وظیفه خطیر مادری مانع رشد زنان کشورمان نباشد و این نشان از ارزش دو چندان دانشگاه آزاد اسلامی برای مقام زن دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اولین مجتمع مادران در شهرری راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تأسیس مجتمع مادران و الزامات آن در تمام استان ها پیگیری خواهد شد و از این به بعد در دانشگاه آزاد اسلامی مادر بودن مانع درس خواندن نیست.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درباره دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: ایشان در نامه انتصاب دکتر ولایتی به ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند که این دانشگاه نقش مؤثری در آموزش عالی دارد و این باور باید در تمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باشد.

طهرانچی در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال از جامعه دانشگاهی، خواستار درگیر شدن با مسائل کشور، تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان و حرکت دائمی شدند که این حرکت دائمی یک کلید بسیار مهم است، چرا که امروز نمی شود دانشگاه را مانند 10 سال پیش اداره کرد.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه باید تحول و تغییر مستمر را در دانشگاه آزاد اسلامی رقم بزنیم، گفت: این تغییر با برگشت به گذشته و حفظ وضع موجود انجام نخواهد شد. روش امروز خلق و آفرینش آینده است. باید تحول در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی این است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان، محققان و پژوهشگران باشد و با این اراده شروع به حرکت کرده ایم و اعضای خانواده دانشگاه باید با این باور با دانشجویان تعامل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم واحدهای دانشگاهی نیازسنجی علمی و سرمایه گذاری بر دانش مورد نیاز کشور است، اظهار داشت: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر پاسخ به نیاز جامعه خواهد بود. انتظار دارم خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با عاطفه و محبت با دانشجویان رفتار کنند. دانشجویان را دوست داشته باشند و مشکلات آنان را در چارچوب قانون حل کنند. نوع برخورد اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان این مرز و بوم بسیار مهم و سازنده است.

طهرانچی در ادامه با اشاره به روند تجمیع و همگرا شدن سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در یک سال گذشته، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته، سه واحد تهران مرکزی، تهران غرب و تهران جنوب همگرا شدند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: به این ترتیب امروز واحد تهران مرکز در دو مجتمع شامل پردیس علوم انسانی، اجتماعی و هنر در سوهانک و پردیس مهندسی و علوم پایه در مجتمع آیت الله هاشمی رفسنجانی، واحد تهران جنوب در دو مجتمع فنی و مهندسی و علوم پایه در اتوبان شهید محلاتی و علوم انسانی در مجتمع ولیعصر(عج) و واحد تهران غرب در دو مجتمع پیامبر اعظم(ص) و مجتمع فنی و مهندسی در بزر گراه آیت الله اشرفی اصفهانی مستقر شده اند و در حال حاضر مشکل تک ساختمانی در استان تهران حل شده است.

طهرانچی یکسان نگری در رسالت، مأموریت و فرآیند دانشگاه ها را از چالش های آموزش عالی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد با شناخت جایگاه تک تک واحدهای دانشگاهی و تفاوت آنها با یکدیگر و همچنین تعریف مأموریت های جدید از این چالش عبور کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که واحد تهران جنوب همچون گذشته تلاشگر و سازنده در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدرخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز