خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر در صحن علنی مطرح کرد:

رانت‌سازی و رانت‌خواری موجب سرریز صبر جامعه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۳۷

محسن هاشمی گفت: ریشه بسیاری از مشکلات در بستر ذهنیت عمومی جامعه است و اگر ذهنیت جامعه منفی باشد در عمل نیز فضای مثبتی پدید نخواهد آمد. نگاه منفی موجب افزایش بی‌اعتمادی، کاهش کارآمدی و افت سرمایه اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران) صبح امروز در جریان جلسه امروز شورای شهر با اشاره به سالروز آخرین خطبه آیت الله طالقانی گفت: آیت الله طالقانی از مردمی‌ترین رهبران انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. خوی ساده زیستی و سعه صدر او موجب شد تا هر گروه و جریانی با او ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: جایگاه طالقانی در مبارزات منحصر به فرد بود. وی به پرهیز از تشریفات، مخالفت با تمرکز قدرت در دولت و آسان‌گیری به مردم شهره بود.

رئیس شورای شهر با اشاره به سالگرد فاجعه 17 شهریور افزود: امروز ما وارث خون شهروندان تهرانی در 17 شهریور 57 هستیم. پایه‌های صندلی و میزهای ما مسئولان بر دوش مردمی است که بعد از تحمل رنج‌ها امید به گشایش بستند.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه حوصله تاریخی جامعه ظرفیتی دارد، افزود: بوروکراسی‌های بی‌ثمر، فرافکنی مسئولیت‌ها، رانت‌سازی و رانت‌خواری، موجب سرریز شدن صبر جامعه خواهد شد. از اصحاب رسانه انتظار داریم تحت تاثیر تحرک‌ها‌ی سازماندهی شده و فضاسازی سیاسی قرار نگیرند.

وی با اشاره به نوسانات ارزش پول ملی و وضعیت نامناسب اقتصاد افزود: این موضوعات فشار قابل توجهی به بدنه جامعه وارد می‌کند اظهارنظرهای تنش‌زا و سناریوسازی‌های غیرواقعی اعتماد عمومی را متزلزل می‌کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات در بستر ذهنیت عمومی جامعه است و اگر ذهنیت جامعه منفی باشد در عمل نیز فضای مثبتی پدید نخواهد آمد. نگاه منفی موجب افزایش بی‌اعتمادی، کاهش کارآمدی و افت سرمایه اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز