خبرگزاری کار ایران

عملکرد پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۲۹

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه اظهار کرد: اتمام ۹ پژوهش در سال گذشته، 30 پژوهش مصوب شده ۱۹ پژوهش در دست مطالعه از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز در سال گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا، فرهاد کریمی در چهارمین روز از هفته دولت و در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و عملکرد دولت در آموزش و پرورش در دبیرستان البرز تهران اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳از تجمیع چند پژوهشکده، پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش تأسیس شد و از سال ۹۰در کار پژوهش به شیوه فعلی فعالیت می‌کنیم.

کریمی از اتمام ۹پژوهش در یک سال اخیر خبر داد و افزود: سی پژوهش مصوب شده در حال اجرا، ۱۹پژوهش در دست مطالعه داریم و در حال بررسی شرایط اجرای ۲۵پژوهش هستیم.

وی پژوهش‌ها را متقاضی محور برشمرد و افزود: تولید پیشنهاد پژوهشی ازجمله فعالیت‌های این مرکز است و بررسی فرایند انجام پژوهش زمان‌بر است.

کریمی گفت: در خصوص موضوع آزمون‌ها از سال ۹۳پژوهش‌هایی انجام دادیم و همچنین در خصوص نوع ارزشیابی‌ها و اصلاح برخی ساختارهای مطالعات و پژوهش در دست اقدام است مانند آئین‌نامه مدارس ورزشی مدارس تیزهوشان.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش بودجه سالانه پژوهشگاه را بیش از ۹میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: البته همه این بودجه تخصیص نمی‌یابد.

وی ادامه داد: پژوهش معمولاً جدی گرفته نمی‌شود و پژوهشگر باید فارغ‌البال باشد تا بتواند پژوهش خوبی را انجام دهد و با توجه به ماهیت تعلیم و تربیت ضروری است این اتفاق بیفتد تا تحقیقات جایگاه بایسته خود را در عرصه کشوری پیدا کند.

کریمی در مورد برخی موضوعات روز آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و بسیاری از موضوعاتی که بازندگی مردم سروکار دارد نمی‌شود یک‌دفعه تصمیم‌گیری کرد و با برای این مسائل پژوهش صورت گیرد و با دقت بیشتری تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز