خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

" هنر" کمک زیادی به ارتقای سلامت جامعه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۳۸

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر علت مرگ 80 درصد از مردم ایران است، افزود: سینما و هنر می تواند کمک زیادی به ارتقای سلامت جامعه و کاهش بیماری های غیرواگیر کند به گونه ای که از تبلیغ عواملی که موجب این بیماری ها می شود، پرهیز کند.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه چهارمین روز از سومین دوره جشنواره فیلم سلامت، اظهار داشت: سینما و هنر می تواند به توانمند ساختن مردم در حوزه بهداشت عمومی و رعایت نکات بهداشتی فردی کمک کند و سلامت هم جزیی از فرهنگ است و هر قدر فرهنگ عمومی مردم ارتقا پیدا کند، مراقبت بیشتری از سلامت خود و خانواده های شان خواهند کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه در جشنواره فیلم سلامت امسال، فیلم ها و مستندهای بسیار جذابی در مورد برخی بیماری ها از جمله اوتیسم ساخته شده و هر قدر بتوانیم سواد سلامت مردم را افزایش دهیم، به پیشگیری از بروز بیماری ها کمک کرده ایم و رسالت اولیه ما در وزارت بهداشت نیز، پیشگیری از بروز بیماری ها است.

هاشمی افزود: افرادی که در حوزه فرهنگ، توانایی دارند می توانند به سلامت مردم کشور کمک کنند تا در حوزه های بهداشتی توانمند شوند و هنر ما، در پیشگیری از بروز بیماری ها است نه توسعه بیمارستانها؛ اگرچه که آن هم، حق مردم است و باید اقداماتی انجام دهیم که مردم کمتر به بیماری مبتلا شوند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم ترویج خودمراقبتی در جامعه، اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، نیازی به حساب و کتاب ندارد و مشکلاتی که در کشور و دنیا داریم به دلیل رفتارها، کم فرهنگی و ضد فرهنگی عمل کردن است بنابراین در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی هر کسی تلاش کند و به صورت مادی و معنوی سرمایه گذاری کند، بسیار ارزشمند است.

هاشمی در خصوص تاثیر حضور پزشکان و روانشناسان در کنار فیلمسازان، گفت: حتما فیلمسازان، نیاز به حضور پزشکان و روانشناسان را برای فاخر تر ساختن ایده های خود، احساس می کنند و افرادی که حرفه ای هستند، این نیاز را بیش از دیگران می بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز