خبرگزاری کار ایران

افزایش نمره عینک دانش‌آموزان پس از کنکور

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۷۵۷

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به افزایش نمره عینک دانش آموزان پس از کنکور گفت: این افراد بین مطالعه باید به چشم خود استراحت دهند و به ازای هر ۲۰ دقیقه مطالعه ۲۰ ثانیه حداقل به فاصله دور نگاه کنند تا ماهیچه چشم‌شان استراحت کند.

علی میرزاجانی، در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره اپتومتری در مورد سلامت چشم کنکوری‌ها اظهار داشت: دانش‌آموزانی که برای کنکور درس می‌خوانند به ویژه در سال آخر نزدیک شدن به این مرحله هستند، استرس زیادی به چشم آنها وارد می‌شود و پس از کنکور زمانی که چشم آنها مورد معاینه قرار می‌گیرد، حدود ۲۵ صدم تا یک شماره به نمره عینک آنها افزوده شده است.

وی ضمن توصیه به کنکوری‌ها جهت حفظ سلامت چشم‌شان گفت: این افراد بین مطالعه باید به چشم خود استراحت دهند و به ازای هر ۲۰ دقیقه مطالعه ۲۰ ثانیه حداقل به فاصله دور نگاه کنند تا ماهیچه چشم‌شان استراحت کند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: به ازای هر ۲ ساعت مطالعه نیز ۲۰ دقیقه باید از مطالعه دست بکشند راه بروند و به ماهیچه‌های چشم‌شان استراحت دهند.

میرزاجانی تأکید کرد: حتماً‌ استراحت به چشم باید همراه با جابه‌جایی فیزیکی و نگاه به فاصله دور باشد تا ماهیچه‌های درگیر چشم بتواند به حالت اولیه باز گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز