خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

معضلات سلامت ریشه در بهداشت محیط دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۴۵

محیط، حرفه و کار شاخه‌های متعدد تخصصی دارند که بدون همکاری متخصصان مربوطه قادر به تامین بهداشت آنها نیستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام مسائل و معضلات سلامت جامعه و افراد آن ریشه در بهداشت محیط دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر سیاری در ششمین جشنواره علمی بهداشت محیط گفت: محیط، حرفه و کار شاخه‌های متعدد تخصصی دارند که بدون همکاری متخصصان مربوطه قادر به تامین بهداشت آنها نیستیم.

وی افزود: جشنواره بهداشت محیط ابتکار ارزنده‌ای بوده است که بخش‌های مختلفی از جمله مقالات علمی، پایان نامه‌های دانشجویی و اقدامات علمی و عملی در این عرصه را به خوبی تحت پوشش قرار داده است و جا دارد به دست اندرکاران آن تبریک بگویم.

براساس این گزارش، رییس انجمن علمی بهداشت محیط ایران در این مراسم گفت: بهداشت محیط وجوه متعددی دارد که به سلامت محیط زیست و زندگی افراد جامعه گره خورده‌اند.

مصداقی نیا وجود سموم در غذا و میوه‌ها و سبزیجات را مورد اشاره قرار داد و افزود: اندازه این سموم که با خوردن و آشامیدن وارد بدن ما می‌شوند مشخص نیست ولی این سموم پایداری زیادی دارند و به افراد جامعه و محیط زیست آسیب‌های جبران ناپذیری می‌زنند.

وی ادامه داد: نقش دفتر سلامت محیط و کار در معاونت بهداشت خیلی مهم است زیرا صحیت‌هایی که یک مقام مسئول در خصوص این آلودگی‌ها کند در جامعه تاثیر بسیار بیشتری از بیانیه‌ها یا صحبت‌های انجمن‌ها دارد.

وی اظهار داشت: ماده ۳۷ برنامه پنجم توسعه کشور به ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان سلامت اشاره دارد که باید اجرایی شود.

مصداقی‌نیا با اذعان به اینکه ممنوعیت تبلیغ این کالا‌ها در گذشته پیگیری شد ولی مورد عمل قرار نگرفت، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون بهداشت خواست این مسأله را تا حصول نتیجه لازم پیگیری کرده و اجرای آن را از دستگاه‌های ذیربط و رسانه‌ها مطالبه کنند.

وی مشکل کم آبی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: باید متوجه باشیم که کم آبی جامعه را ناسالم می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ریشه تمام بیماری‌های غیرواگیر که در جامعه رو به گسترش است به محیط زیست و بهداشت محیط بر می‌گردد.

بنا براین گزارش در ادامه این مراسم سامانه پرتوهای فرابنفش خورشیدی و سامانه جامع مدیریت بازرسی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، ششمین جشنواره علمی بهداشت محیط همزمان با روز جهانی بهداشت محیط و با همکاری انجمن علمی بهداشت محیط ایران و مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد و در پایان از برگزیدگان بهداشت محیط تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز