خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

صادرات محصولات دانش‌بنیان به ۶۰۰ میلیون دلار رسید

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۳۲۵

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان داشته‌ایم که امسال به ۶۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بحث‌های امسال بحث شهر فناوری است. فقط حدود 450 شرکت در این زمینه در محدوده دانشگاه شریف داریم. این محیطی که در دانشگاه شریف تعریف شده خودش یک بستر جدی است برای شرکت های استارت اپی که می خواهند کار کنند و محیط شهرتهران را تغییر بدهند. شهر تهران هم جز 50 شهر علم و فناوری جهان شناخته شده است و واقعا این شهر پتانسیل های زیادی در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: در آینده در سطح شهر تهران بیشتر شاهد این استارت آپ ها خواهیم بود. ما هم امسال برای آن برنامه ریزی جدی داریم که هزینه آن هم با بخش خصوصی است. ضمن اینکه حدود ۴۰ هزار متر مربع برای احداث فاز نخست اولین پارک علم و فناوری بخش خصوصی قرار گرفته است.

ستاری درباره صادرات محصولات دانش بنیان خاطرنشان کرد: صادرات شرکت های دانش بنیان خیلی پیچیده تر از صادرات سنتی است که تا به حال داشتیم. با توسعه شتاب دهنده‌های فراوان و شهرهای علم و فناوری در ایران شاهد افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان بوده و حمایت‌هایی را در دستور کار داریم به همین جهت خدماتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صادراتشان داده و خواهیم داد.

او افزود: در سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان داشته‌ایم که امسال به ۶۰۰ میلیون دلار رسید و امیدواریم با هدف‌گذاری لازم در ۲ سال آینده بتوانیم این رقم را به یک میلیارد دلار برسانیم. عمده محصولات صادراتی دانش‌بنیان ایرانی به خارج از کشور  در رشته‌های بیو تکنیک و حوزه نانو است که به ۶۰ کشور صادر می شود.

او تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به هیچ وجه دولتی نیستند و ساختار فکری کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که شرکت‌های دانش‌بنیان به دست بخش خصوصی افتاده و می‌کوشیم از طریق آن علم را تجاری کنیم تا مخترعان بتوانند از طریق شتاب دهنده‌ها فعالیت‌های خود را توسعه دهند. دانشگاه صنعتی شریف با توسعه اقدامات و حمایت از علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به جای آنکه به خرید ساختمان و امکانات توجه کند با رویکردی منطقی توانسته امکانات خود را به سمت احداث پارک علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهند که این امر می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر شده و منجر به تحول زندگی مردم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز