خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

تعطیلی معادن شن و ماسه فاجعه بار است/ لزوم فعال شدن صادرات محصولات معدنی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۱۸

استاندار تهران گفت: شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و معادن استراتژیک محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد حسین مقیمی، در جلسه شورای معادن استان تهران گفت: بخش معادن در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است، معادن در ایران از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و حفظ و حراست از آنها اهمیت بالایی دارد.

مقیمی افزود: شورای عالی معادن تا به امروز با جدیت فعالیت کرده است و امیدواریم با شناخت و اکتشاف معادن جدید سطح ذخیره از مواد معدنی را افزایش دهیم.

استاندار تهران با بیان این که ارزش سطح ذخیره کشور بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد دلار است، اظهار داشت:  تا به امروز ۲۰ تا ۳۰ درصد از معادن موجود در کشور کشف شده و قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: شناخت ما از معادن با اکتشاف بیشتر می‌شود و به دلیل همین مسئله اکتشافات از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان زمین شناسی کشور یکی از افتخارات کشور است.

استاندار تهران تاکید کرد: هر زمانی که نام تهران در معادن مطرح می‌شود همه به سراغ معادن شن و ماسه می‌روند. شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و  معادن استراتژیک محسوب می‌شوند. تعطیلی معادن شن و ماسه فاجعه بار است؛ البته زمانی که یک باد می‌وزد به دلیل نزدیکی این معادن به شهر تهران، شن و ماسه تهران را فرا می‌گیرد.

مقیمی با بیان اینکه ایجاد معادن باعث تخریب محیط زیست می‌شود، افزود: باید به مسائل محیط زیستی توجه ویژه شود.

استاندار تهران با اشاره به پشتیبانی از معادن گفت: پشتیبانی از معادن بسیار مهم است چرا که کار معدن از فعالیت‌های سخت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید خام فروشی جلوگیری شود، تاکید کرد: باید ماده استخراج شده از معادن به محصولی تبدیل شود که ارزش افزوده دارد.

استاندار تهران درباره صادرات گفت: صادرات مسئله بسیار مهمی است و باید بخش صادرات فعال شود تا بخشی از صادرات غیر نفتی به محصولات معدنی اختصاص یابد.

مقیمی تاکید کرد: فولاد و زغال سنگ بزرگترین معادن در سطح کشور هستند و سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز