خبرگزاری کار ایران

ولی‌الله شجاع‌پوریان در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری در گذشته تمام هزینه‌های مناسبت‌های مذهبی را پرداخت می‌کرد/مراکز بهاران پس از تعطیلی در اختیار بهزیستی و NGOها قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۷۱

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد این معاونت تغییر کرده است، گفت: در گذشته شهرداری از صفر تا صد برخی مناسبت‌های مذهبی را پرداخت می‌کرد اما این رویکرد امروز تغییر کرده است. وی همچنین از واگذاری مراکز بهاران به اختیار بهزیستی و NGOها خبر داد و گفت فعلا این مراکز تعطیل هستند.

ولی‌الله شجاع‌پوریان (معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که این معاونت به جای کار اجتماعی و فرهنگی چرا بخش عمده بودجه‌اش را صرف فعالیت‌های مناسبتی می‌کند، گفت: اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بودجه معاونت اجتماعی و فرهنگی در سال جدید 40 درصد نسبت به گذشته کاهش یافته است و ما با کمبود بودجه مواجه هستیم. در گذشته شهرداری تهران بودجه صفر تا 100 یک مناسبت را تقبل می‌کرد اما امروز این اتفاق بر معاونت و اجتماعی فرهنگی رخ نمی‌دهد.

شجاع پوریان ادامه داد: امروز معاونت و اجتماعی فرهنگی تهران در کنار سایر فعالیت‌های خود، فعالیت مشترک تعریف می‌کند. ما به جای آنکه هزینه برگزاری فلان مراسم دینی را تقبل کنیم، معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی مناطق با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند؛ تلاش می‌کنند در برگزاری این مراسم همکاری کنند و در این خصوص با سایر بخش‌ها همگرایی ایجاد شده است.

شجاع پوریان با بیان اینکه رویکردها در این حوزه در مدیریت شهری جدید تغییر کرده است، افزود: اقدامات زیربنایی و اساسی در این معاونت در حال انجام شدن است و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ازجمله کافه‌های کتاب، فعالیت‌های اجتماعی و توسعه فعالیت‌های اجتماعی ازجمله اقداماتی است که در پی تغییر این رویکرد توسط معاونت انجام شده است.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و فرهنگی به دنبال به‌روز کردن و اصلاح زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی است، افزود: مناطق در راستای همین سیاست‌ کار خود را آغاز کردند و ما هر هفته شاهد هستیم که مراکز مختلف خدمات اجتماعی مشاوره، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی و... صورت می‌گیرد و رویکردمان نسبت به گذشته تغییرات اساسی کرده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار در واکنش به این سوال که چرا رئیس شورای شهر مدام به رویکرد این معاونت در حوزه مناسبت‌ها انتقاد می‌کند، افزود: در هر حال ایشان عضو شورای شهر هستند و من هم زمانی که در دوران شورای چهارم در شورای شهر تهران فعالیت می‌کردم، همیشه مدیران شهری را زیر سوال می‌بردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مراکز بهاران که قرار بود در خصوص بازتوانی معتادان فعالیت کند امروز بسته است و از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بهاران و سایر مراکز و بخش‌هایی که فعالیت‌هایی همچون بهاران دارند، تعطیل هستند و در مواردی فقط از 10 درصد امکانات و ظرفیتشان استفاده می‌شود. قرار است ساماندهی کاملی صورت گرفته و پس از آنکه همه چیز مشخص شد، این مراکز را واگذار خواهیم کرد.

وی در واکنش به این انتقاد که چرا سرعت واگذاری بالا نیست و چه زمانی باید شاهد باز شدن و استفاده از مراکز بهاران باشیم، افزود: ما پس از ساماندهی و شناسایی این مراکز را واگذار خواهیم کرد. این فعالیت از نظر عملیاتی آغاز شده و ما نیز با بهزیستی در این خصوص جلسه گذاشته‌ایم. بهاران و مراکز شبیه به آن در اختیار بهزیستی یا NGOها یا سازمان‌های مرتبط قرار خواهند گرفت و تعداد مراکزی که شهرداری تهران متولی‌شان است، کم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز