خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

زیرنظام‌های سند تحول آماده شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۶۸۶

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز زیرنظام‌های سند تحول آماده شده و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامه‌های زیر نظام‌ها است.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و اعضای کارگروه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نیاز است تا برنامه جامعی تا پایان سال تدوین شود و چنین نشست‌هایی برگزار شود که هماهنگی‌های لازم برای اجرا و استقرار سند صورت گیرد.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی که در دهه‌های گذشته برای ایجاد تحول در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است، نشان می‌دهد در فعالیت‌های بخشی توانسته‌ایم خوب عمل کنیم اما هر جا لازم بوده تا این فعالیت‌ها فرابخشی شود، نتوانسته‌ایم هماهنگی‌های لازم را به خوبی انجام دهیم و این نقطه چالش و آسیب است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین موانع کاهش کارآمدی در طرح‌ها همین عدم هماهنگی‌های فرابخشی است و با توجه به مسأله باید در اجرای زیر نظام‌های سند مراقب این چالش باشیم و با انجام هماهنگی این مسئله را به حداقل برسانیم.

بطحایی با اشاره به انجام مطالعات سند تحول از زمان مرتضی حاجی و تشکر از همه وزرایی که از آن موقع تاکنون تلاش برای به ثمر رسیدن سند و استقرار آن انجام داده‌اند، اظهار داشت: امروز زیر نظام‌‌‌‌های سند تحول آماده شده و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامه‌های زیر نظام‌ها است. 

وی اضافه کرد: اولین ثمره اجرای سند تحول، ایجاد برداشت مشترک از سند است و برداشت‌های متفاوتی که از سند تحول می‌شود را به تدریج کم خواهد کرد و به فهم مشترکی از سند تحول و اجرای آن می‌رساند و باید بتوانیم به برداشت و فهم مشترکی جامعه، مجلس و دولت را برسانیم و همه ما یک هدف را ببینیم و تصویر درست و یکپارچه‌‌‌ای از سند در جامعه ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی سند تحول با حضور اعضای شورای معاونان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما باید تذکر این نکته باشد که استقرار سند تحول مستلزم امکانات، قوانین، مصوبات و بودجه است و اگر مجلس، دولت و جامعه ایمان دارد که این سند می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، باید امکانات لازم را به ما بدهد و اگر این امکانات فراهم نشود اجرای سند تحول با مشکل روبه‌ رو خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز