خبرگزاری کار ایران

بطحایی در جمع خبرنگاران:

اردوی گرجستان بدون اطلاع وزارت آموزش و پرورش بود/ تلاش برای ثبت نام بیشتر دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۱۶۴

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری سفرها و اردوهای خارجی هیچ توجیهی ندارد به غیر از مواردی که در آن بحث مسابقات بین‌‌المللی دانش‌‌آموزان چه در موضوع‌های ورزشی و چه در مسائل علمی مطرح باشد که در این صورت، ما از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص تمهیدات دولت و وزارت آموزش و پرورش برای حادثه‌‌‌دیدگان اردوی دانش‌‌آموزی در گرجستان چیست؟ گفت: از این اتفاق بسیار متاسفم. بارها به اولیای دانش‌‌‌آموزان اعلام کرده‌ایم که این گونه سفرها هیچ ضرورتی ندارد، به خصوص که وقتی این سفرها بدون اطلاع مقام‌های رسمی این اتفاقات می‌افتد.

وی با بیان اینکه به دلیل آنکه این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقام‌های مسئول رخ داد کسی را نمی‌توان پیدا کرد تا از او توضیحی بخواهیم، اظهار داشت: برگزاری سفرها و اردوهای خارجی هیچ توجیهی ندارد به غیر از مواردی که در آن بحث مسابقات بین‌‌المللی دانش‌‌آموزان چه در موضوع‌های ورزشی و چه در مسائل علمی مطرح باشد که در این صورت، ما از دانش‌آموزان مراقبت خواهیم کرد و براساس استانداردها خواهد بود و تمامی مسائل ایمنی برای دانش‌‌آموزان رعایت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش به همراه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه در حال پیگیری این موضوع هستند تا سوءاستفاده‌‌کنندگان را تحت تعقیب قرار دهیم.

بطحایی درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس نیز تصریح کرد: مجدانه در حال تلاش هستیم تا تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی امسال بیشتر از سال گذشته باشد. در این راستا کارگروهی فرابخشی از وزارت آموزش و پرورش و کشور تشکیل شده است تا بنا به تاکید مقام معظم رهبری و ماهیت وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را ثبت نام کنیم. 

وی درباره افزایش شهریه مدارس غیردولتی نیز خاطرنشان کرد: ما مدل‌هایی را به مدارس داده‌ایم تا براساس آن از دانش‌آموزان شهریه بگیرند. سیستم نظارتی در این باره فعال است و مدارس را مورد رصد قرار می‌دهد. تاکنون ۱۰ مدرسه شناسایی شده که قرار شده است تا اضافه پرداخت‌ها را پس بدهند. البته این مدارس چون برای بار او‌ل‌شان بود مورد اغماض جهت برخورد قرار گرفته‌اند. 

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: من از مدارس می‌خواهم تا خودشان رعایت کرده و نظارت کنند اما با توجه به شرایط کنونی کشور، اگر مدرسه‌ای تخلف کند من دستور به برخورد شدید با آن مدارس را داده‌ایم و هیچ احجافی را نمی‌پذیریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز