خبرگزاری کار ایران

بطحایی:

کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷/ آموزش و پرورش تا ۴ سال آینده با کمبود ۳۵۰ هزار معلم مواجه است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۰۵۸

وزیر آموزش و پرورش از پیش‌بینی کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷ خبر داد و تاکید کرد: تا ۴ سال آینده با کمبود ۳۵۰ هزار معلم مواجهیم.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در دیدار جمعی از معلمان با علی لاریجانی، رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و استاد مطهری گفت: آموزش و پرورش دولت دوازدهم تلاش می‌کند مفاد سند تحول بنیادین را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین هرچند ممکن است دارای نقص‌هایی هم باشد، اما در بین اسناد بالادستی بهترین است که نقشه راه و مسیر تحول را برای ما مشخص کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن چهار زیرنظام از مجموع شش زیرنظام سند تحول خبر داد و اظهار داشت: تا یک ماه آینده، دو زیرنظام باقی مانده جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می شود.

بطحایی ادامه داد: بستر لازم برای یک جهش بسیار امیدوارکننده در آموزش و پرورش دولت دوازدهم آماده شده است.

وی از پیش‌‌‌بینی کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: تا چهار سال آینده در بهترین حالت خوش‌‌‌‌بینانه ۳۵۰ هزار معلم کمبود داریم و این چالشی است که اگر مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، می‌‌‌توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تمرکز شدید در آموزش و پرورش را یکی از چالش‌‌‌‌ها برشمرد و ابراز داشت: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش خلّاقیت را در مدارس از بین برد و به مدیر به عنوان فردی فاقد اختیار نگاه شد، البته ما گام‌‌‌‌هایی را برای حل این مشکل برداشته‌ایم.

بطحایی تمرکزگرایی را موجب پاسخ گونبودن مدیران دانست و بیان کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیروهای ستادی به مدارس شده است.

وی در پایان از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز