خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداست اعلام کرد

کد رشته پرستار بیمارستانی حذف شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۴۲

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بحثی که در رابطه با کد رشته‌های پرستار بیمارستانی در سال گذشته وجود داشت به طور کامل خاتمه یافته و گروه های مختلف پرستاری از این جهت نگران نباشند.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی، در مورد انتخاب کدرشته‌های پرستاری اظهارداشت: کد رشته‌های پرستاری اعلام شده برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری با سایر کد رشته‌های پرستاری اعلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ تفاوتی ندارد.

وی با اعلام اینکه داوطلبینی که در رشته‌های گروه پرستاری پذیرفته می‌شوند، در مقطع کارشناسی چهار سال در دانشکده‌های پرستاری و مامایی تحصیل می ‌نند، ادامه داد: دانشجویان رشته‌های گروه پرستاری همزمان  با تحصیل در دانشکده های پرستاری برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی در بخش های مختلف بیمارستانی و مراکز درمانی حضور می‌یابند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، افزود: هر ساله ظرفیت‌های رشته‌های گروه پرستاری طبق اعلام دانشگاه‌ها از طریق سازمان سنجش در دفترچه کنکور سراسری منتشر می‌شود و در دفترچه اعلامی امسال مطلبی در رابطه با کد رشته‌های پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان اعلام شده بود که باعث برداشت‌های متفاوت شد.

حضرتی به نقل از قائم مقام معاون آموزشی، خاطر نشان کرد: این کدهای اعلام شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان با کد رشته‌های پرستاری در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ تفاوتی ندارد و دانشجویان این دانشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های بالینی می‌توانند از ظرفیت بیمارستان‌های میناب و سقز نیز استفاده کنند.

معاون پرستاری همچنین افزود: بحثی که در رابطه با کد رشته‌های پرستار بیمارستانی در سال گذشته وجود داشت به طور کامل خاتمه یافته و گروه های مختلف پرستاری از این جهت نگران نباشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز