خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

راه اندازی ۱۰۰۰ مرکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل/ مراقبت‌های پرستاری در منزل بخشی از پرستاری جامعه‌نگر است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۱۰۰

معاون پرستاری با بیان اینکه در پرستاری جامعه نگر وارد عرصه جدیدی در پرستاری شده ایم، گفت: هدفگذاری ما برای راه‌اندازی مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل برای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز بود که تاکنون هزار مرکز راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایلنا، محمد میرزابیگی در دومین همایش ملی پرستاری جامعه‌نگر با تاکید بر اینکه کاری طاقت‌فرسا و بزرگی برای شکل‌گیری این موضوع انجام شده است، افزود: با توجه به این اقدامات و همچنین اجرای روش فرد محور در بیمارستان‌ها می‌توان گفت که تمام مراحل مراقبت از بیمار تا منزل انجام می‌شود و ما بیمار را بعد از ترخیص از بیمارستان‌‌ رها نمی‌کنیم.

میرزابیگی با بیان اینکه مراقبت‌های پرستاری در منزل بخشی از پرستاری جامعه‌نگر است، افزود: در کنار این موضوع می‌توان سایر روش‌های پرستاری جامعه‌نگر مانند مراکز کنار بیمارستان (هاسپیس) را راه‌اندازی کرد و در حال حاضر چند مرکز نیز به صورت آزمایشی فعال شده‌اند و نتایج مثبتی از آن‌ها گرفته‌ایم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت بر ضرورت تلفیق نظارت همراه با آموزش در پرستاری جامعه نگر تاکید کرد و گفت: ما در سه سال و نیم گذشته در چارچوب قول‌هایی که داده بودیم، فعالیت کردیم و با توجه به آغاز برنامه پرستاری جامعه‌نگر تقریبا مساله‌ای نمی‌ماند که جامه عمل به آن‌ها پوشانده نشده باشد.

میرزابیگی افزود: همچنین درباره کیفیت خدمات این نوع پرستاری، دوره کوتاه مدتی نیز ویژه مراکز مراقبت در منزل تدوین کرده‌ایم، چرا که بیش از دستورالعمل، به کیفیت خدمات نیازمندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز