خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت:

معجزه‌ای برای دانش‌آموزان شین‌آبادی در خارج از کشور اتفاق نمی‌افتد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۵۳

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: منابع اعتباری مورد نیاز درمان دانش آموزان شین‌آبادی تامین شده و اگر باز هم نیاز باشد، وزارت بهداشت برای تامین آن تمام قد آماده است.

به گزارش ایلنا، رضایی (رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت) در نشست خبری بررسی روند درمان دانش آموزان شین آبادی که صبح امروز در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران برگزار شد، گفت: درمان این دانش آموزان به اساتید خوب و منابع مالی نیاز داشت که با وجود مشکلات تامین شد. سالیانه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار مورد سوختگی منجر به بستری در کشور رخ می‌دهد. بر همین اساس عدالت در سلامت حکم می‌کند که ما به همه این بیماران به یک چشم و به طور ویژه نگاه کنیم. اما به دلیل اینکه این دانش آموزان در کلاس درس و همچنین تحت شرایط ویژه‌ای دچار سوختگی شدند، مجرب‌ترین تیم جراحی اقدامات لازم را برای آنها انجام داد.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های بیگانه، افزود: رسانه‌های بیگانه ۴۰ سال است که کار سیاهنمایی علیه جمهوری اسلامی را انجام می‌دهند. بهترین اساتید جراحی ترمیمی در ایران حضور دارند و به همین دلیل نیازی به اعزام دانش آموزان به خارج از کشور نیست. منابع اعتباری مورد نیاز نیز تامین و اعلام می‌کنیم که اگر باز هم به منابع مالی نیاز داشتند وزارت بهداشت تمام قد آماده است.

رئیس اداره بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: یکی از بهترین بیمارستان‌های سوختگی در اتوبان همت در حال ساخت است. موضوع سوختگی ملی است و آموزش و پرورش باید آن را در کتب درسی، وزارت صنعت در واردات وسایل گرمایشی و شهرداری در ساختمان‌ها و ... به آن توجه کنند.

او در ادامه با اشاره به همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تامین منبع مالی درمان دانش آموزان شین آبادی تصریح کرد: این سازمان در سال اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داد. بعد از آن هم کمک ویژه‌ای در ردیف سوختگی برای ادامه درمان انجام داد. به تازگی نیز حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای درمان و تامین بعضی از پروتزها تخصیص داده شده است. قولی که این سازمان برای تامین منابع مالی داد، انجام شده است.

در ادامه این نشست طیب قدیمی - قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: ما سالانه بیش از ۲۶ هزار سوختگی منجر به بستری در کشور داریم که بسته به نیازشان در مراکز ویژه عمومی درمان می‌شوند. مصدومان شین آباد در اسفند سال ۹۶ و در کنگره سوختگی توسط تمام پزشکان مدعو به این کنگره معاینه و نقشه درمان‌ برای ۱۲ نفرشان گرفته شد. در جلسه دیگری این دانش آموزان مجددا معاینه و درمان عملکردی و زیبایی آنها تایید شد.

وی افزود: این دانش آموزان دوباره معاینه کامل و برنامه درمان آنها با مشورت اساتید طراحی شد. این برنامه در خارج از کشور بررسی و در نهایت طرحی کامل تدوین شد، اما در زمان کوتاه قابل انجام نیست.

قدیمی تاکید کرد:‌ استفاده از تیشو یکی از روش‌های علمی و درست برای ترمیم سوختگی است و در کتاب‌های مرجع سوختگی ۲۰۱۸ نیز به آن اشاره شده است. بحث‌های پروپاگاندایی گاهی بیشتر از اینکه به این دانش آموزان کمک کند، آنها را دچار اغتشاش در تصمیم‌گیری می‌کند. وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران منابع مالی را به میزان مورد نیاز و بر اساس تصمیم اساسی، تامین خواهند کرد.

قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ما با دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در زمینه انجام حمایت‌های روانی برای این دانش آموزان مکاتبه و صحبت کرده‌ایم که آنها از تیم روانشناسی خود برای انجام مشاوره به این دانش آموزان استفاده کنند. تامین دستگاه لیزر و پروتزهای مورد نیاز آنها آغاز شده اما خرید آنها نیاز به زمان دارد.

قدیمی گفت: تا کنون ۱۸۵ جراحی ترمیمی و ۸۴ جلسه لیزر برای این دانش آموزان انجام شده است. همچنین به طور میانگین هر کدام از این دانش آموزان بیش از ۱۰۰ نوبت ویزیت شده‌اند.

در ادامه این نشست  فرهاد حافظی - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه سوختگی مربوط به جهان سوم است و تجربه کاری ما قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، گفت: اینکه مردم و رسانه‌ها انتظار دارند تمام اثرات سوختگی از بین برود، هنوز در قدرت بشر نیست. یک یا دو جراحی سوختگی برای بیماران امکان ندارد. ما بیمارانی داریم که ۱۸ سال است، جراحی می‌شوند، حتی اگر این دانش آموزان را به خارج از کشور نیز اعزام کنیم سال‌ها باید در رفت و آمد باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مقالات مربوط به روش‌های جدید ترمیم سوختگی توسط اساتید بیمارستان‌های مطهری و حضرت فاطمه (س) چاپ شده است. به همین دلیل بعید می‌دانم در جای دیگری معجزه‌ای برای این بیماران اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز