خبرگزاری کار ایران

خدایی:

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به ضرر عده‌ای است

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۵۹

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به نفع و به ضرر عده‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اعلام نتایج برترین‌های کنکور صبح امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

خدایی، رئیس سازمان سنجش در ابتدای این نشست عنوان کرد: آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد که سهم خانم ها ۵۹ درصد و مابقی سهم آقایان بود.

وی ادامه داد: گروه علوم تجربی با ۶۳ و نیم درصد بیشترین داوطلب را داشت و از مجموع یک و میلیون و ۱۲ هزار نفر ۱۰ درصد سر جلسه امتحان حاضر نشدند.

خدایی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش ۷۶۴ هزار ۷۹۹ هزار نفر است که۱۹ هزار افزایش داشته و ۱۵ هزار ظرفیت نیز برای دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم است.

او در خصوص تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بیان کرد: داوطلبان بدانند که برای سال 97 تاثیر مثبت است و سال 98 تاثیر قطعی خواهد بود، ولی من اعلام می کنم تصمیم بر همان تاثیر قطعی است. طبق آخرین جلسه با کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی ارایه و قرار شد که بررسی های انجام شود و ما هم نظراتمان را به عنوان کارشناس اعلام کردیم.

وی ادامه داد: قطعا یک سری نقاط ضعف و نقاط قوت در این زمینه وجود دارد که نقاط قوت آن اجرای قانون به حساب می آید. طبیعتا اجرای تاثیر قطعی به نفع و به ضرر عده‌ای خواهد بود. فعلا در این خصوص بحثی نداشتیم و آخرین بحث شورای سنجش دانشجو بر همین امر بوده است.

خدایی ادامه داد: ویژه نامه انتخاب رشته از شنبه 13 مرداد در باجه های روزنامه فروشی توزیع می شود و در سیستم انتخاب رشته مجازی از شنبه به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گرد.

وی افزود: انتخاب رشته مجازی بر اساس آخرین نمرات سال گذشته و آخرین ضوابط اعلام می شود یعنی داوطلبان می توانند از کامل ترین اطلاعات بهرمند شوند پیشنهاد دادیم هزینه های انتخاب به 6 هزار تومان کاهش یابد.

او تصریح کرد: انتخاب رشته برای دانشگاه  آزاد به صورت جداگانه است و نتایج را خودشان اعلام می‌کنند.

به گفته وی انتخاب رشته برای کنکور سراسری از 15 تا 20 مرداد است و نتایج دهه سوم شهریور اعلام می شود.

او گفت: تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شدند و برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیز حتی افرادی که کنکور نداند، می‌توانند ثبت نام کنند.

خدایی در پایان اظهار داشت: نتایج فردا چهارشنبه اعلام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز