خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی به ایلنا خبر داد:

۹۳ دختر مجرد، مادر شدند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۷۶

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از واگذاری فرزندخوانده به ۹۳ دختر مجرد در سال گذشته خبر داد.

محمد نفریه (مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا آمار واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دختران مجرد بالای ۳۰ سال در سال ۹۶ را اعلام کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۹۳ دختر مجرد بالای ۳۰ سال موفق به دریافت فرزندخوانده شدند، گفت: همچنان زنان مجرد تنها نیز می‌توانند، سرپرستی فرزندان دختر سازمان بهزیستی را عهده‌دار شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در رابطه با شرایط دختران متقاضی بالای ۳۰ سال برای فرزندخواندگی گفت: عدم سوء پیشینه و نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد، دریافت تاییدیه جسمی و روانی از مراجع مربوطه، داشتن تمکن مالی، ادای فرائض دینی و شرایطی از این دست از جمله شرایط مورد نیاز دختران مجرد برای تقاضای فرزندخواندگی است.

او تاکید کرد: دختران متقاضی بالای ۳۰ سال از آنجا که باید از عهده تامین مخارج نگهداری و نیازهای فرزندخوانده برآیند، باید شغل ثابت و بیمه داشته باشند و در صورتی که شغل آزاد داشته باشند نیز با ارائه جواز کسب و تحقیق بازرسان بهزیستی و تایید آن‌ها در سایر موارد، مراحل اعطای فرزند به آنها صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از فرزندخواندگی شریط زندگی این کودکان و نوجوانان چگونه نظارت می‌شود، بیان داشت: بازرسان و ناظران کلینیک‌های مددکاری سازمان بهزیستی کشور حداقل دو بار در سال از این فرزند و شرایط زندگی او بازدید می‌کنند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که بیشتر تقاضای فرزندخواندگی برای پذیرفتن چه گروه سنی از دختران است، گفت: بیشترین تقاضای سرپرستی مربوط به دختر بچه‌های ۵ تا ۶ ساله و در نهایت ۱۶ ساله است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز