خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار پلیس امنیت به اراذل و اوباشی که در فضای مجازی کُری می‌خوانند/ تعداد عملیات‌های دستگیری اراذل در مناطق مرکزی تهران بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۷۴

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اراذل و اوباش باید بدانند که اگر بخواهند در فضای مجازی کاری انجام داده و قدرت‌نمایی کنند، پلیس همانند فضای واقعی قطعا با آنها برخورد می‌کند، گفت: تعداد عملیات‌ها و اجرای طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش در مناطق مرکزی تهران بیشتر است.

سردار علیرضا لطفی (رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افرادی که در فضای مجازی اقدام به رجزخوانی و کُری خوانی می‌کنند، گفت: این افراد با توجه به شرایط سنی که دارند، در فضای مجازی حضور و از آن فضا استفاده می‌کنند. ما این افراد را شناسایی کرده‌ایم و به آنها تذکر نیز داده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما به آن دسته از اراذل و اوباشی که در پلیس دارای پرونده بوده و توسط پلیس کنترل می‌شوند، تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید در فضای مجازی فعالیت اوباش‌گونه‌ای داشته باشند. توجیه، تذکر، ارشاد و برخورد با افرادی که در این زمینه در فضای مجازی فعال هستند و توسط پلیس فتا و پلیس امنیت نیز شناسایی شده‌اند، در دستور کار ما قرار دارد. این افراد تابعی از جو عمومی جامعه بوده و متاسفانه از این فضا استفاده نامطلوب می‌کنند.

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر برخود پلیس با افرادی که در فضای مجازی اقدام به فحاشی کرده و قدرت‌نمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پلیس در گذشته نیز با افرادی که در فضای مجازی اقدام به فحاشی و قدرت‌نمایی کرده بودند، از جمله وحید مرادی و طرف مقابل او برخورد کرده بود و در حال حاضر نیز به آن فرد پیغام می‌دهیم که نباید از این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی داشته باشد. اراذل و اوباش باید بدانند که اگر بخواهند در فضای مجازی کاری انجام داده و قدرت‌نمایی کنند، پلیس همانند فضای واقعی قطعا با آنها برخورد می‌کند.

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که آیا سن جرائمی مانند اوباش‌گری در حال کاهش است، گفت: ما در طرح‌هایمان با دو دسته افراد برخورد می‌کنیم؛ بخشی از آنها اراذل و اوباش و عده دیگر مزاحمین نوامیس هستند. بخشی از این مزاحمین نوامیس افرادی هستند که در سنین زیر ۱۸ سال بوده و با حضور در پارک‌ها و استفاده از الفاظ رکیک آرامش خاطر شهروندان را برهم می‌زنند. این افراد با اراذل و اوباش متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش در همه مناطق تهران اجرا می‌شود، تصریح کرد: براساس دو فاکتور مهم یعنی کنترل‌های پلیس و تماس‌های مردمی طرح‌هایمان را اجرا می‌کنیم. در حقیقت پس از تماس‌های مردمی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در صورتی که صحت خبر اعلام شود، قطعا اقدام خواهیم کرد، اما متاسفانه در مناطق مرکزی تهران تعداد عملیات‌ها و اجرای طرح‌های دستگیری اراذل و اوباش به جهت شرایط خاصی که دارند، بیشتر است. البته در مناطق حاشیه‌نشین نیز طرح‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز