خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مراکز آموزشی غیرمجاز برای دانش‌آموزان خطرآفرین است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۰۶۴

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با امکاناتی که در نظر گرفته و اردوهایی که دارد، سالم‌ترین و مناسب‌ترین جا برای اوقات فراغت دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) در حاشیه مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از فرصت‌های بسیار ارزشمندی که ما می‌توانیم کاستی‌های طول سال آموزشی به ویژه در حوزه مهارت‌ها را جبران کنیم، ایام تابستان است که امروز به صورت نمادین در منطقه 10 تهران برنامه اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان افتتاح شد. همچنین فعالیت 32 هزار پایگاه در سراسر کشور آغاز شد، رویکرد اصلی پایگاه های تابستانی ما توسعه مهارت ها برای دانش آموزان است به این صورت که آنها به یکی از علائق خود به طور جدی بپردازند. مضاف بر اینکه امسال شعار ما استفاده از کالای ایرانی است که این وظیفه را خطیرتر می کند تا ما بتوانیم بچه ها را با تولیدات داخلی در جنبه های تربیتی آشنا کنیم.

وی افزود: در کنار اینها اتحادیه سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و سایر بخش ها مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری های خوبی داشته اند. با توجه به بضاعتی که داریم در تابستان سال جاری قدم موثری را بر می‌داریم.

وی در خصوص مراکز آموزشی غیرمجاز که در طول تابستان دانش آموزان را جذب می‌کنند، گفت: از همه اولیا دانش آموزان این درخواست را دارم، اگر در نظر دارند در ایام تابستان فرزندانشان را در کلاسهایی جهت کسب مهارت ثبت نام کنند حتما از طریق آموزش و پرورش و پایگاه های آن اقدام کنند. آموزش و پرورش با امکاناتی که در نظر گرفته و اردوهایی که دارد، سالم‌ترین و مناسب‌ترین جا برای اوقات فراغت دانش آموزان است.

بطحایی افزود: مشاهده کرده ایم که در این فرصت گاهی وقت ها افرادی بدون داشتن صلاحیت های لازم اماکنی را به اسم آموزش هنر، ادبیات، نقاشی و ...دائر می کنند. این مکان ها ممکن است برای موارد تربیتی بچه ها خطر آفرین باشد. بنابراین والدین اولویت اصلی‌شان آموزش و پرورش باشد زیرا آموزش و پرورش امسال 32 هزار پایگاه برای اوقات فراغت را ایجاد کرده که نسبت به سال گذشته به 10 هزار تعداد افزایش پیدا کرده است.

او افزود: بیشترین نگرانی ما از حیث تجهیزات است که نتوانیم آنطور که در شان دانش آموزان است در اختیارشان قرار دهیم، اما تلاش می کنیم تجهیزات را لحاظ کنیم.پیش بینی ما این است که حدود 5 میلیون دانش آموز از این پایگاه ها استقبال کنند.

وی در پایان با بیان زمان قسط اول پاداش خدمات فرهنگیان گفت: فعلا بناست یک قسط پرداخت شود، من امروز و فردا با سازمان برنامه موضوع را مطرح می کنم و تا شنبه و یکشنبه ابلاغ می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز