خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ساماندهی آموزش عالی و تقویت همکاری‌های علمی - بین المللی دو اولویت وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۴۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی آموزش عالی و ارتباط دانشگاههای کشور با دانشگاههای معتبر دنیا از اولویت های وزارت علوم است.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی روز سه شنبه در جمع اعضای شورای دانشگاه اصفهان گفت: ساماندهی آموزش عالی موضوع مهمی است و نیاز به دقت بالایی دارد تا سیاستگذاری و نظارت وزارت در توسعه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در راستای ماموریت های این وزارت محقق شود.

وی با تاکید بر ارتقای کیفی آموزش عالی گفت: باید در توسعه آموزش عالی به نیازهای جامعه و بخش های مختلف صنعت و کشاورزی دقت کنیم و دانشگاههایی داشته باشیم که در تراز جهانی باشند.

وزیر علوم با اعلام اینکه ارتباط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشورمان با دانشگاههای معتبر دنیا و استفاده اعضای هیات علمی و دانشجویان از فرصت های مطالعاتی از اولویت های وزارت علوم است گفت: دانشگاه اصفهان در این خصوص تفاهم نامه های در حوزه همکاری های علمی و بین المللی خوبی دارد.

وی با تاکید بر توجه وزارت علوم به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: دانشگاهها باید دانشجویان وبویژه دانشجویان دکترا را در حین تحصیل با مهارت های شغلی آشنا کنند.

غلامی با اشاره به اینکه بودجه آموزش عالی در سال ۱۳۹۷ معادل ۹/۲( دو نه دهم) درصد بودجه کل کشوراست گفت: امسال بودجه دانشگاهها ۱۹ درصد، بودجه پارک های علم و فناوری ۶۰ درصد و بودجه مراکز پژوهشی ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وزیر علوم در پایان گفت: کشورمان از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از هر فرصتی برای تببین امکانات و دستاوردهای علمی کشور استفاده کنیم تا امید را در جامعه و بویژه نسل جوانان افزایش دهیم.

بازدید از دستاوردهای علمی و فناورانه شهرک علمی - تحقیقاتی اصفهان و نیز شرکت در آئین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان از اهداف سفر امروز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اصفهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز