خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد؛

برنامه‌‌ حناچی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تشریح نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۱۱

عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش گفت: توسعه زمانی مطلوب است که پایدار و متوازن باشد. در تهران توسعه نامتوازن داریم و به محیط زیست توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران، ری، تجریش در شصت و یکمین جلسه شورای شهر که به منظور ارائه نامه کاندیدای تصدی شهرداری تهران برگزار شد، بعد از استماع برنامه پیروز حناچی سوالات خود را از وی مطرح کردند.

زهرا صدراعظم نوری گفت: برنامه خوبی ارائه دادید. این برنامه نوآوری های زیادی داشت. امیدواریم که اگر شهردار شدید این برنامه عملیاتی شود و اگر هم شهردار نشدید از این برنامه استفاده شود.

او افزود: توسعه زمانی مطلوب است که پایدار و متوازن باشد. با توجه به اینکه در تهران توسعه نامتوازن داریم و در آن به محیط زیست توجه نشده برای حفظ و حراست از محیط زیست که جزو ویژگی‌های توسعه متوازن است چه برنامه‌ای دارید؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی در مقطعی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی بوده است بیان داشت: در آن زمان با شهرداری تهران به خاطر نوع بارگذاری‌ها و درآمد ناپایدار دچار چالش بودید. اگر شهردار شوید و جایگاه شما تغییر کند با این موضوع چه می‌کنید. فقط سه سال فرصت دارید که زمان زیادی هم نیست. بالاخره باید هزینه شهرداری تامین شود و شما هم دچار پارادوکس با مسوولیت سابق خود نشوید.

صدراعظم در ادامه گفت: برای طرح جامع تفصیلی میلیاردها تومان هزینه شد با طرح تفصیلی می‌خواهید چه کنید.

در ادامه جلسه ناهید خداکرمی بیان داشت: یکی از اصول پیشرفت تهران رونق اقتصادی است و شما هم تجاری‌سازی که حلقه مفقوده است را در برنامه خود گنجانده‌اید اما بازار تهران قابلیت تبدیل به یک مرکز متفاوت تجارت جهانی را دارد. این مرکز تجاری هم مبتنی بر فرهنگ است و هم در آن مبادله کالا صورت می‌گیرد. آیا برنامه‌ای برای بازآفرینی فراگیر بازار برای ثروت‌آفرینی از پتانسیل‌های بازار دارید.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر نیز خطاب به حناچی گفت: برای حیاط شبانه تهران چه برنامه‌ای دارید و در رابطه با ظرفیت آزاد نیروی انسانی چه می‌کنید.

او افزود: در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های شما تشریح نشده مثلا در مورد هویت‌بخشی به محلات چگونه عمل می‌کنید.

نظری در ادامه گفت: در مورد سرانه خطاهای ورزشی چه می‌کنید و برای کاهش سن مدیران و استفاده از نیروهای بازنشسته چه برنامه‌ای دارید.

الهام فخاری در ادامه جلسه گفت: در برنامه‌ای که ارائه کردید به شرح دوستدار کودک و عملی نشدن این مصوبه اشاره کردید. پیگیر تشکیل کمیته اجرای این مصوبه و وضعیت سند در شهرداری بودم می‌دانم انتظار این بوده که در این مدت نشانه‌هایی از عملی شدن این مصوبه دیده شود. سوال این است که چرا حتی در مدتی که شما در شهرداری تهران مسوولیت داشتید هم هیچ اقدام و نشانه‌ای در خصوص تحقق شهر دوستدار کودک صورت نگرفته است.

او در ادامه گفت: در شرایطی که از نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه تهران تحت فشار است چگونه می‌خواهید مشارکت مردم را جذب کنید.این سوال را از کاندیداهای دیگر هم پرسیدم. چگونه تعارض منافع را در شهر مدیریت خواهید کرد.

فخاری در ادامه خطاب به حناچی گفت: چگونگی سنجش و نظارت در برنامه ارائه شده است.  چه الگوی سنجشی و پایشی برای نظارت و مدیریت شهری در نظر دارید. برنامه خوبی که ارائه شده را چگونه می‌توان رصد کرد تا علت‌های اجرا شدن یا نشدن بخش‌های مختلف آن را بررسی کرد.

عضو شورای شهر تهران، ری، تجریش تاکید کرد: در رابطه با لزوم پیاده محور شدن تهران به جا و درست صحبت کردید که طرح باید از وضعیت خودرومحوری و سواره محوری به پیاده محوری و محلی برای ماندن و نه یک محله صرفا برای عبور تبدیل شود. اما در بودجه 97 معاونت فنی و عمرانی مبلغ چشمگیری برای این تغییرها پیش بینی نشده است. در صورت امکان در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز