خبرگزاری کار ایران

سردار قاسم رضایی:

کم‌مشکل‌ترین مرز دریایی را با عمان داریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۳۹

فرمانده مرزبانی کشور مرز مشترک دریایی ایران و عمان را از کم‌مشکل‌ترین نوار مرزی برشمرد و تاکید کرد: هیات بلندپایه نیروهای مسلح کشور عمان از اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مرزهای مشترک قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه دیدار و گفت‌وگو با سرتیپ حمد راشد البلوشی، معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز میزبان هیات بلندپایه‌ای از نیروهای مسلح عمان بودیم که با این کشور یک کمیته دوستی نظامی مشترک داریم.

وی با اشاره به ۶۷۱ کیلومتر مرز مشترک آبی با عمان اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های گذشته و اخیر شاهد تعاملات مطلوب مرزی میان دو کشور بودیم و هستیم.

عالی‌‌‌ترین مقام مرزبانی کشور با بیان اینکه کم‌مشکل‌ترین مرز دریایی را با کشور عمان داریم که این مهم در نتیجه تعاملات مرزی حاصل شده است؛ در این مرزهای مشترک به ندرت شاهد جرایم مرزی هستیم، تصریح کرد: در طول یکسال گذشته و در حوزه جرایم مرزی، فقط سه فروند تردد غیرمجاز شناور داشتیم که عمدتا به صورت سهوی صورت گرفته است .

رضایی ادامه داد: در این دیدار موضوعاتی درخصوص تقویت تعاملات و نیز آخرین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر مطرح شد که باید بگویم مقابله جدی ایران با مواد مخدر برای کشورهای منطقه از جمله عمان برکاتی داشته و این هیات بلندپایه قدردان اقدامات موثر مرزبانی ایران در حوزه‌‌‌های مرزی مشترک بودند.

وی اضافه کرد: در این نشست، موضوعاتی در حوزه ترددهای غیرمجاز و نیز برگزاری نشست‌‌‌‌های چندجانبه بین کشورهای ایران، قطر و عمان صحبت‌‌‌‌هایی مطرح شد چراکه معتقدیم برگزاری نشست‌‌‌های چندجانبه می‌‌‌‌‌تواند در ارتقاء امنیت و آرامش منطقه موثر باشد.

فرمانده مرزبانی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت مرزهای مشترک ایران و پاکستان، خاطرنشان کرد: ما با کشور پاکستان بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز خاکی و حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دریایی داریم، خوشبختانه از دیرباز ارتباط بین دولتمردان و ملت دو کشور خوب بوده اما شاهد ضعف‌‌‌هایی از سوی دولت پاکستان در کنترل نوار مرزی هستیم.

رضایی افزود: برخی ترددهای غیرمجاز، ورود مواد مخدر یا تحرکات اشرار به دلیل ضعف کنترل نوار مرزی مشترک از سوی طرف پاکستانی است که این موارد به آنها اعلام شده؛ متأسفانه در پی این کاستی‌‌ها امسال در مرز سیستان و بلوچستان شاهد حادثه‌‌‌ای بوده‌‌‌ایم که در آن دو تن از همرزمانم در مرزبانی و به شهادت رسیدند بنابراین بر کنترل نوار مرزی از سوی دولت پاکستان تأکید داریم و این مهم مطالبه جدی ما است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با طرح مطالبات، در شش ماه گذشته شاهد اقدامات خوبی از سوی دولت پاکستان بودیم و این کشور یگان و امکانات مرزی را در نوار مرزی مشترک متمرکز کرده است؛ ان‌‌‌شاءالله با تعاملات مرزی شاهد حل و فصل برخی مشکلات باشیم.

گفتنی است، در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود بین مسئولان ارشد مرزبانی کشور و هیات بلندپایه نیروهای مسلح عمان رد و بدل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز