خبرگزاری کار ایران

با حضور امدادگران هلال احمر انجام شد؛

امدادرسانی به عشایر گرفتار در سیل استان چهار محال و بختیاری

کد خبر : ۶۱۶۳۱۵

عشایر و روستاییان گرفتار در سیل و بارش شدید باران توسط امدادگران و نجاتگران استان چهار محال و بختیاری روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه امدادرسانی شدند.

به گزارش ایلنا، سید احمد مرتضوی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این موضوع گفت: با توجه به وسعت بارشهای اخیر در استان چهار محال و بختیاری طی ساعت های اخیر که موجب سیل و آب گرفتگی درشهرستان های کوهرنگ، فارسان، لردگان، کیار و اردل شد، 29 تیم عملیاتی متشکل از 110 نفر از امدادگران و نجاتگران با استفاده از 17 دستگاه آمبولانس وخودرو کمک دار وبا تجهیزات کامل امدادی  به مناطق تحت تاثیر اعزام شدند.

مرتضوی افزود:  در این حوادث که شامل طغیان رودخانه و همچنین با رعد و برق و صاعقه همراه بود متاسفانه 3 نفر از هم استانیهای عزیز جان خود را از دست دادند که 2 نفر از روستای چبد بخش بازفت که در رودخانه غرق شدند و یک نفر در سرمور میانکوه که بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد.

مرتضوی‌ از توزیع 200 بسته اقلام امدادی در مناطق سیل‌زده چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این اقلام شامل مواد خوراکی از جمله قند، روغن، حبوبات و... است توسط بالگرد به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی با بیان اینکه 19 حادثه سیل و آبگرفتگی و 2 حادثه کوهستان در چهارمحال و بختیاری رخ داده است، افزود: مجموعأ به 492 آسیب دیده در این حوادث امدادرسانی شده است و همچنین 107 امدادگر و نجات‌گر در قالب 29 تیم عملیاتی  به سیل‌زدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه 82 خانوار تحت تأثیر این سیل قرار گرفته‌اند، گفت: در24 ساعت گذشته 253 تخته پتو، 625قرص نان، 1317 انواع کنسرو، 76کیلوگرم خرما، 56 کیلو کشمش و490 بسته انواع بسکوییت در بین سیل‌زدگان توزیع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز