خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایلنا؛

رشت و آستان اشرفیه در اوج آبگرفتگی

asdasd

۱۷ تیم عملیاتی و در مجموع ۱۰۰ نفر امدادگر با ۲۰ خودرو، یک قایق و ۱۰ موتور آب از صبح امروز به مناطق اعزام شده‌اند/شدت آب گرفتگی در دو شهر رشت و آستان آشرفیه به حدی زیاد است که یک قایق به راحتی می‌تواند در این دو شهر تردد کند.

ایلنا: سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: متاسفانه به علت بالا بودن میزان آب گرفتگی در رشت و آستان اشرفیه، هنوز عملیات تخلیه آب از خانه‌ها آغاز نشده است.

حسین درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آب گرفتگی و بارندگی استان گیلان گفت: اوج بارش باران موجب آب گرفتگی چندین شهر در استان شده است که اوج آبگرفتگی‌ها در شهرستان‌های رشت و آستان اشرفیه است.

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به اعزام تیم‌های امداد و نجات به مناطق آسیب دیده تصریح کرد: ۱۷ تیم عملیاتی و در مجموع ۱۰۰ نفر امدادگر با ۲۰ خودرو، یک قایق و ۱۰ موتور آب از صبح امروز به مناطق اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: این تیم‌های اعزامی در ابتدا با ارزیابی میزان خسارت‌های وارده وارد عمل شده‌اند و در حال تخلیه آب از خانه‌ها هستند.

درخشان شدت آبگرفتگی در شهرستان‌های رشت و آستان اشرفیه را زیاد اعلام کرد و گفت: متاسفانه به علت بالا بودن میزان آب گرفتگی در این شهر‌ها هنوز عملیات تخلیه آب از خانه‌ها آغاز نشده است.

درخشان ادامه داد: شدت آب گرفتگی در این دو شهر به حدی زیاد است که یک قایق به راحتی می‌تواند در این دو شهر تردد کند.

وی از آغاز عملیات تخلیه آب در شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه این عملیات از لحظاتی قبل آغاز شده است که متاسفانه ۲۰ خانه در لاهیجان در اثر آب گرفتگی خسارت زیادی دیده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از ادامه بارش باران در این مناطق تا پایان هفته خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شدت و مدت بارندگی امدادگران سعی در تخلیه آب از خانه‌ها تا بعد از ظهر امروز هستند.

درخشان در رابطه با اسکان آسیب دیدگان سیل در شمال کشور خاطر نشان کرد: در صورت عدم موفقیت امدادگران در تخلیه آب از خانه‌ها، مدارس، مساجد و سالن‌های ورزشی را جهت اسکان این افراد آماده می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز