خبرگزاری کار ایران

در اخطاریه‌ای؛

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و برف در برخی نقاط کشور هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۵۳۶

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به بارش باران، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات برخی استان‌های کشور پهشدار داده است.

به گزارش ایلنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: 

پیرو اخطاریه شماره یکشنبه (۲ اردیبهشت) با توجه به تشدید بارش امروز دوشنبه (۳ فروردین) رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در شرق کرمانشاه، شرق کردستان، جنوب زنجان، جنوب ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب و جنوب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب یزد و به تدریج سمنان، شرق گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات زاگرس در استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود. 

در ادامه این اخطاریه آمده است: امروز دربرخی مناطق جنوب غرب، جنوب، نواحی مرکزی و بتدریج نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با کاهش دید و گرد و غبار همراه خواهد بود. انتظار می‌رود امروز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، شرق قم و کویر مرکزی در جنوب سمنان، سرعت باد لحظه‌ای در بعضی ساعات بین ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک همچنین خسارات به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد. توصیه می‌شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

فردا چهارشنبه (۴ فروردین) رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

 در پایان این اخطاریه آمده است: شایان توجه است که ویژگی سامانه‌های فصل بهار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمانی کوتاه، منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله  در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب و همچنین وقوع رعد و برق بویژه در ارتفاعات می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز