خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری ایلنا؛

تجمع دانشجویان تربیت مدرس در اعتراض به سوء مدیریت، نگاه تجاری و تخلیه غیرقانونی خوابگاه+پاسخ دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۴۵۴

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به تجمع امروز دانشجویان گفت: علت اصلی تجمع امروز دانشجویان این است که به آنها گفته شده که باید از خوابگاهی به خوابگاه دیگر منتقل شوند؛ دانشجویان اعتراض دارند که چرا وسط ترم باید این اتفاق بیفتد، پاسخ این است که در برخی موارد قرارداد خوابگاهی با مالک آن تمام شده و باید تخلیه شود و در موارد دیگر، این سیاست دانشگاه است که به جای خوابگاه های استیجاری به سمت خوابگاه های تملیکی برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز ۲۶ فروردین دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به آنچه که سیاست‌گذاری‌های مدیران رده بالای دانشگاه از آن نام می برند، تجمع و اعتراض کردند و شفافیت در بودجه و هزینه‌های دانشگاه را خواستار شدند.

دانشجویان مدعی هستند، امکانات و بودجه دانشگاه در اثر سوء مدیریت هیات رئیسه اتلاف شده و به درستی صرف نمی‌شود. از سوی دیگر نسبت به آنچه که تخلیه غیرقانونی خوابگاه و اجاره امکانات دانشگاه (سالن ورزشی، استخر و...) به نهادها و اشخاص خارجی و مسائلی از این دست می‌خوانند، اعتراض دارند. همچنین سوء مدیریت، نگاه تجاری و بنگاه دارانه از دلایل دیگر تجمع این دانشجویان به شمار می‌رود.

محمد حسن نصرتی، (مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس) در واکنش به تجمع امروز دانشجویان به خبرنگار ایلنا گفت: علت اصلی تجمع امروز دانشجویان این است که به آن ها گفته شده که باید از خوابگاهی به خوابگاه دیگر منتقل شوند؛ دانشجویان اعتراض دارند که چرا وسط ترم باید این اتفاق بیفتد. پاسخ این است که در برخی موارد قرارداد خوابگاهی با مالک آن تمام شده و باید تخلیه شود. در موارد دیگر، این سیاست دانشگاه است که به جای خوابگاه های استیجاری به سمت خوابگاه های تملیکی برود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه متناسب با بودجه و سیاست های مالی بعضا مجبور است، چنین اقداماتی را انجام دهد و در این میان ممکن است، باب میل دانشجویان نباشد، عنوان کرد: این موضوع بهانه ای شد تا دانشجویان دست به تجمع بزنند و مطالبات دیگر خودشان هم مطرح کنند؛ مطالبات دیگر دانشجویان بحث کیفیت غذا، خدمات دانشجویی و امکانات رفاهی دانشگاه است؛ البته در بحث غذا، تربیت مدرس یکی از دانشگاه هایی است که نسبت به سایر دانشگاهها وضعیت بهتری دارد؛ به طوری که ۲ نوع ناهار سرو می شود در حالی که در سایر دانشگاه ها یک پرس تحمیلی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس همچنین درباره اجاره استخر دانشگاه به نهادهای خاص توضیح داد و گفت: استخر دانشگاه ۵-۶ ماهی است که راه اندازی شده است و در این مدت تنها یکبار  و آن هم یک سانس به یک نهاد اجاره داده شد؛ آنهم زمانی که مورد استقبال دانشجویان نبود.

نصرتی همچنین درباره اینکه دانشجویان خواستار شفافیت در بودجه هستند، گفت: وقتی هنوز بودجه دانشگاه ابلاغ نشده و از جزییات آن کسی اطلاعی ندارد، چظور دانشجویان درخواست شفاف سازی دارند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز