خبرگزاری کار ایران

کاهش زمان رسیدگی به معافیت‌ها؛ دستاورد سازمان وظیفه عمومی

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۰۱۹

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اصلاح فرآیندها و به کارگیری تکنولوژی و امکانات نوین، کاهش زمان رسیدگی به معافیت ها را در بر داشته است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "بهرام نوروزی" اظهار داشت: سازمان وظیفه عمومی ناجا با توجه به مسئولیت و ماموریت محوله، ارتباط بسیار گسترده با بدنه جامعه و جوانان دارد به گونه ای که به صورت مستقیم با جوانان و غیر مستقیم با خانواده های آنان در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان با به کارگیری و گسترش بستر اینترنتی در ارائه خدمات بهتر به مشمولان و خانواده های آنان توانسته است حجم مراجعات غیر ضروری را کاهش و رضایت مندی مشمولان و خانواده های آنان را حاصل کند.

سردار نوروزی بیان کرد: تلاش شده تا در زمینه های مختلف، خدمات به نحوی ارائه شود که مشمولان بدون نیاز به مراجعه حضوری به وظیفه عمومی و از طریق سامانه اینترنتی بتوانند درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: ثبت اینترنتی درخواست های خروج  از کشور برای دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه در سراسر کشور، تحول قابل توجهی در شیوه ارائه خدمات این سازمان بوده که کاهش حجم مراجعات، تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به مشمولان را به همراه داشته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر در ارائه مشاوره به مشمولان و خانواده های آنان در زمینه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، گسترش بستر اینترنتی بخش خدمات مشاوره ای پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانیwww.vazifeh.police.ir بوده که موجب رفع ابهامات مشمولان و خانواده های آنان در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری شده  است.

وی افزود: همچنین مشمولان سراسر کشور می توانند از طریق سامانه تلفن گویا به شماره 096480 به صورت شبانه روزی از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی مطلع شوند و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی می توانند از طریق سامانه مذکور در ساعات اداری با کارشناسان وظیفه عمومی تماس حاصل کنند.

سردار نوروزی تصریح کرد: سامانه پیامک سازمان به شماره 110206010 نیز برای اخذ استعلام آخرین وضعیت درخواست های اعزام به خدمت و یا معافیت ها و... آماده ارائه خدمات است.

وی در خصوص اصلاح فرایندها در معافیت پزشکی، عنوان کرد: ایجاد ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و پزشکان معاین اولیه، تاثیر بسزایی در غربالگری صحیح مشمولان داشته که این امر موجب شده سایر مراحل پزشکی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال 96 کاهش چشمگیری در زمان رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت را داشته ایم، افزود: اقداماتی از جمله ارتباط سیستمی سازمان وظیفه عمومی ناجا با دفاتر پلیس+10، افزایش پزشکان معاین اولیه، شورای پزشکی و انجام نظارت های سیستمی موجب تسریع در فرایند رسیدگی به معافیت های پزشکی و کفالت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز