خبرگزاری کار ایران

صداراعظم نوری:

سهم زنان در سطوح مدیریتی کمتر از هشت درصد است

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۰۱

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر سهم زنان در سطوح مدیریتی هشت درصد بیشتر نیست پس انتظار می‌رود در جامعه‌‌‌ای که ۵۰ درصد از آن را بانوان تشکیل می‌دهند، تعداد زنانی که مسئولیت سیاستگذاری، راهبری، نظارت و اجرا را دارند در کشور افزایش یابد و آنان حضور چشمگیرتری در عرصه مدیریت شهری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به جایگاه و نقش زنان در مدیریت شهری گفت: با توجه به اینکه در شورای شهر پنجم شش نفر از اعضا را زنان تشکیل می‌دهند، به همین منظور نگاه به حضور و نقش زنان در عرصه مدیریت شهری یک نگاه مثبت است ضمن اینکه برآیند شورای پنجم به حضور زنان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری بسیار مثبت و موافق است. به همین منظور این موضوع را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که حضور و نقش زنان به صورت گسترده‌تری در عرصه مدیریت شهری باشد. امروزه نقش‌‌‌آفرینی و اثرگذاری زنان در جامعه هرچند که نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است اما این افزایش پر رنگ و چشمگیر نیست.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سهم زنان در عرصه مدیریت عالی و سطوح میانی چشم‌گیر نیست، اظهار داشت: رئیس‌‌جمهور به سازمان امور استخدامی کشور دستور داده است که امکاناتی فراهم شود که ۳۰ درصد از پست‌ها به زنان اختصاص پیدا کند. امیدواریم که شرایط به‌خوبی فراهم شود تا بانوانی که دارای ظرفیت و تخصص لازم هستند بتوانند در عرصه‌های مختلف حضور پیدا و جامعه را از توانمندی خود برخوردار کنند.

صدراعظم ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی مختص زنان سرپرست خانوار می‌تواند زمینه ظهور و بروز بیشتر استعدادهای این افراد را فراهم کند.

وی اضافه کرد: زنان کارآفرین همیشه به دلیل خلاقیت و نوآوری همچنین استفاده از فرصت‌ها جایگاه مناسبی را در جامعه به دست خواهند آورد و اگر این کارآفرینی گسترده شود، فرصت ظهور و بروز زنان در جامعه افزایش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز