خبرگزاری کار ایران

نوذرپور خبر داد:

تصویب شکل‌گیری آموزش و پرورش مستقل در منطقه ۲۲

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۷۳

شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته، طرح استقلال آموزش و پرورش منطقه۲۲ در شورای عالی استان به تصویب رسیده و شهرداری نیز در تلاش برای احصا زمین های آموزشی سطح منطقه و انتقال سند مالکیت آنها بعد از ساخت به آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، علی نوذرپور در دیدار خود با اعضای هیات امنا و شورایاران محله هوانیروز در سخنانی گفت: منطقه ۲۲ از جمله مناطقی است که به دلیل ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجازی و عدم تامین سرانه های بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی در همین زمینه ادامه داد: متاسفانه مدیریت فعلی باید پاسخگوی عملکرد مدیران دوره های قبل منطقه باشد. منطقه ۲۲ یکی از مناطق درآمدزا و برخوردار شهر تهران تعریف شده است و زمانی درآمدهای حاصله در این منطقه، صرف اجرای پروژه های عمرانی و اجتماعی در سایر مناطق شهر تهران می شد، که در حال حاضر منطقه ۲۲ در حصول درآمدهای خود نیز با مشکلات جدی مواجه است.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: بحث پیگیری و تامین سرانه های آموزشی یکی از مطالبات جدی شهروندان و یکی از بحث های جدی مدیریت شهری منطقه به شمار می رود. در حال حاضر ۱۴ هزار دانش آموز این منطقه در سایر مناطق شهر تهران مشغول به تحصیل هستند.

به گفته نوذر پور با پیگیری های صورت گرفته، طرح استقلال آموزش و پرورش منطقه۲۲ در شورای عالی استان به تصویب رسیده و شهرداری نیز در تلاش برای احصاء زمین های آموزشی سطح منطقه و انتقال سند مالکیت آنها بعد از ساخت به آموزش و پرورش است. البته در این راه از کمک خیرین مدرسه ساز نیز استفاده خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه اداره امور شهر نیازمند همکاری کلیه دستگاههای خدمات رسان است، تاکید کرد: قطعا شهرداری تنها مجموعه و نهاد متولی اداره شهر نیست. هر یک از دستگاهها باید سهم خود در اداره شهر را مدیریت کنند و شهرداری هم به عنوان محور وحدت و هماهنگی برای سرعت بخشیدن به کارها، پای کار می اید و در همین راستا نیز جلساتی با هدف رفع مشکلات شهروندان منطقه برگزار کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر بازنگری قانون شورایاری ها خاطرنشان کرد: نهاد شورایاری به عنوان یک ابزار نظارتی شورای شهر در محلات شکل گرفت؛ اما متاسفانه هیچگونه جایگاه قانونی برای آنها درنظر گرفته نشده است که این امر نیازمند اصلاح قانون شوراها است تا شورایاران بر حسب قانون، حیطه اختیارات خود را بدانند و عمل کنند. بنده اعتقاد دارم اداره شهرهای ما بدون همراهی شورای محله و مردم میسر نخواهد شد و وجود شورایاری و شورای محلات به نفع مدیریت شهری خواهد بود.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه شخصا از نقد سازنده استقبال می کنم، تاکید کرد: یکی از اولویت های کاری من در منطقه ۲۲، قانونمداری و حرکت در چارچوب قانون است و به هیچ وجه بی قانونی را تحمل نمی کنم. نحوه ورود اعضای شورایاری به اداره محله و شهر باید طبق قانون معین و مشخص شود.

نوذرپور مشارکت و همکاری شورای محلات با مدیریت شهری را یک ضرورت خواند و گفت: با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، مشارکت شهروندان در انجام امور و بکارگیری ظرفیت از سمن ها در زمینه های مختلف می تواند کمک حال مدیریت شهری باشد.

شهردار منطقه ۲۲ با انتقاد از روحیه تمرکزگرایی در دولت و عدم واگذاری بخشی از وظایف از مدیریت مرکزی شهر تهران به مدیریت شهری مناطق خاطرنشان کرد: مساجد در محلات باید به عنوان مرکز و محور کلیه فعالیتهای محلات نقش خود را ایفا کنند.

وی از افتتاح چندین پارک محلی در منطقه ۲۲ طی روزها و ماههای آینده خبر داد و گفت: ارتقا فضای سبز، فرهنگسازی در جهت تقویت اهداف فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از جمله تفکیک پسماند، بازنگری در طرح تفضیلی منطقه، ارتقا سیستم حمل و نقلی منطقه بخصوص مترو و افزایش ناوگان حمل و نقل از جمله سیاست های اصلی در منطقه ۲۲ به شمار می رود.

نوذرپور در پایان سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر که جمعیتی بالغ بر ۱۷۷ هزار نفر در منطقه ۲۲ زندگی می کنند، سیستم حمل و نقل دارای کمبودهای بسیار جدی است و قطعا زمانی که جمعیت بیشتری در آن ساکن شوند، این مشکلات بیشتر و بیشتر خواهد شد و این موضوع، احساس خطری است که بنده به شورای شهر نیز انتقال دادم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز