خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت خبر داد:

انهدام 9 انبار بزرگ مواد محترقه/ کاهش ورود مواد مخدر به تهران

کد خبر : ۶۰۰۱۴۳

رییس پلیس پایتخت گفت: تاکنون 9 انبار بزرگ مواد محترقه منهدم و تمام اعضای مطرح این باندها دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به مرحله جدید عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: هفته گذشته در هشت مرحله عملیاتی هفت باند بزرگ توزیع مواد مخدر منهدم و یک تن انواع مواد مخدر یک تن مواد پیش‌ساز و همچنین بیش از 500 کیلو قرص و شربت انواع ترامادول و متادون کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه در این عملیات‌ها در مجموع 20 قاچاقچی عمده مواد مخدر دستگیر شده است گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در هر مرحله از عملیات خود با توزیع کنندگان، خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر مبارزه کرده و در یک کار اطلاعاتی عملیاتی 230 خرده فروش مواد مخدر و 800 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند همچنین در طی این عملیات‌ها 15 دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشفیات مواد مخدر در 11 ماه گذشته گفت: در 11 ماه گذشته بیش از 21 تن انواع مواد مخدر کشف و 20 هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و 70 باند توزیع مواد مخدر منهدم شده است در طی این 11 ماه کشفیات مواد مخدر 10 درصد و دستگیری توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر 7 درصد افزایش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به انهدام یک باند وارد کننده کوکائین گفت: یک گروه وارد کننده کوکائین که شامل سه نفر بودند در طی یک عملیات اطلاعاتی منهدم شده و از این افراد که ایرانی و ترکی بودند حدود نیم کیلو کوکائین به ارزش 250 میلیون تومان کشف و ضبط شده است. این افراد سابقه دار بوده و کوکائین را از کشور ترکیه وارد ایران می‌کردند.

او با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان به جدیت دنبال می شود خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم امنیت را از فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر گرفته و شهر را برای این افراد هم در بخش عرضه و هم تقاضا ناامن کنیم.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه سطح ورود مواد مخدر به تهران کاهش یافته است گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شیوه‌های مبارزه بی‌امان خود را ادامه خواهد داد.

سردار رحیمی تاکید کرد: معتقدم در رابطه با معتادان متجاهر باید فکری اساسی و جدید طراحی کنیم و باید مکانی برای ین افراد پیش بینی شود که در آن امکانات پزشکی، روانپزشکی و اشتغال برای آنها فراهم شود تا این افراد بتوانند همزمان با درمان که حتما بیش از سه ماه باشد هم خدمات پزشکی دریافت کنند و هم بتوانند در زمینه اشتغال فعالیت کنند. همچنین باید در این مجموعه دسترسی افراد به مواد مخدر به طور کامل قطع شود ما این پیشنهاد را به ستاد مواد مبارزه با مواد مخدر داده‌ایم.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت:‌  تاکنون 9 انبار بزرگ مواد محترقه منهدم و تمام اعضای مطرح این باندها دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: به تمامی واحدهای صنفی و پاساژهای مطرح فروش مواد محترقه تذکرات جدی داده شده و امسال برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد خواهیم داتشت.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد:‌ بیشترین برخورد و تاکید ما با افرادی است که مواد دست ساز و حادثه آفرین تولید می‌کنند و همانطور که گفته شده با هماهنگی دستگاه قضا با این افراد برخورد قاطع و جدی خواهیم داشت و همه واحدهای صنفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند واحد صنفی‌شان پلمپ خواهد شد همچنین افرادی که در تهیه و توزیع مواد محترقه نقش دارند بازداشت و به مدت طولانی در بازداشت خواهند بود.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد:‌ بیشترین نگرانی ما درباره خانواده‌ها و جوان‌ها است و امیدواریم بتوانند این سنت دیرینه را بدون خطر و حادثه برگزار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز