خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته کارشناسی امور اجتماعی و فرهنگی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران مطرح کرد:

​تبدیل فضاهای فرهنگی تهران به مسیرهای گردشگری مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۸۲

رییس کمیته کارشناسی امور اجتماعی و فرهنگی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران با اشاره بر تبدیل فضاهای فرهنگی تهران به مسیرهای گردشگری مسافران نوروزی، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب در فضاهای فرهنگی تهران می‌توان به خوبی از بهار و مسافران نوروزی استقبال کرد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه اعضای کمیته کارشناسی امور اجتماعی و فرهنگی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران پیشاپیش ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، تاکید کردند: باید در عرصه فعالیت های فرهنگی نوروز فارغ از اعمال سلایق شخصی در راستای افزایش" فعالیت های فرهنگی مشارکتی " برای ایجاد فضایی شاد و مفرح برای شهروندان تلاش شود.

علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ادامه جلسه گفت: لازم است مجموعه مدیریت شهری خوراک فرهنگی برای خانواده ها را در ایام نوروز فراهم کند.

وی نوروز را سرمایه‌ای فرهنگی خواند و گفت: نوروز فراتر از یک رسم و آیین تاریخی-‌فرهنگی است که اساس آن بازآفرینی دوستی، همزیستی و همکاری است.

وی با اشاره به گسترش گردشگری در شهر تهران، بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران دروازه ورودی اصلی گردشگران به شمار می آید و امکان آن را دارد تا با بهره گیری  مناسب از فضاهای فرهنگی و زیربناهای به وجود آمده در این زمینه مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز قرارگیرد و تبدیل به قطب با ارزش گردشگری کشور شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، نوروز را عنصری هویت‌بخش دانست و افزود: نوروز  بهترین مکانیزم برای تحکیم و تقویت همگرایی بین اقوام مختلف به شمار می آید که آن را به جلوه‌ای مهم از فرهنگ غنی مردم ایران تبدیل کرده است.

رییس کمیته کارشناسی امور اجتماعی و فرهنگی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران گفت: جامعه در ایام نوروز خود را بازسازی می‌کند، بنابراین لازم است جریان فرهنگی اجتماعی شهر تهران ضمن آسیب شناسی؛ با هم افزایی و بهره گیری از توانمند های موجود در حوزه فرهنگی در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان عزیز تهرانی حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه شهر تهران نیازمند برنامه های امیدبخش و نشاط آور است ، تصریح کرد: باید با ایجاد راسته ها و کریدورهای فرهنگی از فرصت نوروز برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری پایتخت استفاده شود .

جعفری از باغ کتاب تهران،مسجد 72 تن، باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، سراسر نمای مقاومت (پانورامای دفاع مقدس)، پردیس تئاتر تهران، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی تماشا،پردیس آزادی، خانه موزه انتظامی و موزه علوم و نجوم دار آباد به عنوان بخشی از مسیرهای گردشگری و زیربناهای فرهنگی قابل توجه در تهران یاد کرد و گفت: مسافران نوروزی با بازدید از این مجموعه ها می توانند از نزدیک با معماری ایرانی اسلامی آشنا شوند.

در ادامه احمد معصومی، دبیر کمیته کارشناسی امور اجتماعی و فرهنگی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران نیز با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با بافت محلات در سطح شهر تهران خاطر نشان کرد: این امر زمینه ها و فرصت های لازم را برای رشد و شکوفایی شهر فراهم کرده و رونق خاصی به صنعت گردشگری داخلی و خارجی می دهد.

به گفته معصومی، تجربه برپایی سامانه نشاط از اقدامات موفق مدیریت شهری به شمار می آید، بنابراین لازم است با آسیب شناسی و برطرف شدن نقاط ضعف، به نحوه مطلوبتری به مرحله اجرا در آید.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی موجود بیان داشت: باید همواره در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی،" فرهنگ" محور و اساس باشد، به عبارتی می توان از طریق فرهنگ؛ درآمدزایی بسیاری برای حوزه شهری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز