خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس ترافیک شهری خبر داد:

اجرای طرح "پلیس‌یاران جوان" با همکاری آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۲۷

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: با همکاری آموزش و پرورش طرح استفاده از پلیس‌یاران جوان نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری در شصت و یکمین جلسه هماهنگی اجرای طرح ترافیک ویژه نوروز 97 گفت: پلیس با تیم‌های خودرویی و موتورسوار خود که شامل 25 هزار و 160 خودرو و بیش از 19 هزار موتورسیلکت بود در طرح ترافیک نوروز 96 حضور داشت.

او ادامه داد: ‌استان‌های گیلان، مازندران، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین استان‌های مورد توجه بوده و عبور و مرور در این استان‌ها بیش از دیگر استان‌های کشور بوده است. 

رئیس پلیس ترافیک شهری خاطرنشان  کرد: ‌در نوروز سال گذشته 14 درصد تصادفات منجر به فوت در معابر شهری و همچنین 10 درصد تصادفات منجر به جرح در معابر شهری کاهش داشته است البته نقش خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده در تصادفات شهری افزایش داشته است.

سرهنگ قاسمیان با اشاره به محدودیت‌های عملیات‌های عمرانی در پایان سال گفت: خرید شب عید از ابتدای  اسفند آغاز می‌شود که تا 15 اسفند ترافیک و عبور و مرور در سطح شهر قابل کنترل است اما از نیمه اسفند به بعد با توجه به افزایش خرید برای تسهیل در رفت و آمد مردم، انجام عملیات‌های عمرانی در شهرها ممنوع است همچنین با همکاری شهرداری نسبت به رنگ آمیزی خطوط عابر پیاده اقدام خواهد شد.

او ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش طرح استفاده از پلیس‌یاران جوان نیز اجرا خواهد شد در کنار همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان که شامل مقاطع هفتم، هشتم و نهم مقاطع تحصیلی است در این طرح حضور دارند. جزوات آ‌موزشی آن آماده شده و از طریق آمورش و پرورش در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

سرهنگ قاسمیان خاطرنشان کرد: حضور همیاران پلیس در خودرو باعث پیشگیری 18 درصدی از تخلفات داخل خودرو بوده و نشان می‌دهد این طرح می‌تواند چقدر موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز