خبرگزاری کار ایران

بطحایی در جمع خبرنگاران:

ساخت ۳۰ هزار مدرسه توسط خیرین/سهم دولت کامل پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۱۶۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: از ۱۰۰ هزار مدرسه ۳۰ هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ بطحایی، وزیر آموزش و پرورش  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۳۰ درصد فضاهای آموزشی موجود ما نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی هستند، گفت: مخاطب اصلی کمک بنیاد برکت در حوزه آموزشی بیشتر مناطق محروم و کم برخوردار است که بسیار قابل تقدیر است که جنبه مهمتر این اقدام، فرهنگ سازی است.

وی افزود: از ۱۰۰ هزار مدرسه ۳۰ هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است. در بودحه سال ۹۷ سهم دولت برای مشارکت با خیرین بیشتر شده است.  خیرینی که ۵۰ درصد هزینه ساخت مدرسه را بدهند، ۵۰ درصد مابقی را دولت می‌دهد. در سال قبل و سال جاری همه سهم دولت پرداخت نشد اما در اعتبارات سال آینده رقم قابل توجهی اختصاص یافته است؛ به طوری که ۳۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده پیش بینی شده است‌.

بطحایی ادامه داد: امیدوارم با ورود بیشتر خیرین مدرسه ساز چراغ مدارس روشن نگه داشته شود. در اتفاق اخیر در کرمانشاه، اگر کمک بنیاد برکت نبود، نمی‌توانستیم اطمینان پیدا کنیم که مدارس ما در مهرماه افتتاح شوند‌. امیدواریم حرکت های مردمی در سال های بعد افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امیدواریم با عنایت ستاد اجرایی و تاکید مقام معظم رهبری، ساخت سالن های جانبی و فضاهای جانبی مانند کتابخانه به غیر از هزار مدرسه ای که قرار است ساخته شود، مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره تامین نیروی انسانی مدارسی که قرار است ساخته شود گفت: این هزار مدرسه برنامه نیروی انسانی جدگانه ای ندارد. به محض اینکه این مدارس تحویل آموزش و پرورش شد نیروی انسانی نیز تامین خواهد شد.

بطحایی با اشاره به اینکه در سال جاری تنها ۳۶ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص داده شد گفت: هزار و ۴۰۰ مدرسه در مهرماه تحویل داده شد. همچنین قرار است در دهه فجر امسال تعداد دیگری از مدارس به بهره برداری برسند و دانش آموزان از مدارس غیر ایمن به این مدارس منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز